0

آموزش مقدماتی تحلیل تکنیکال

تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال
ثبت شده 1 سال پیش توسط میلاد ویرایش شده در 1401/2/14

مقدمه

 این شیوه از تحلیل دارایی، تمرکز بر تاریخچه و اطلاعات قیمت دارد و با استفاده از آن‌ها، الگوها و روند‌های بازار را شناسایی میکند تا بتواند استراتژی معاملاتی مناسب برای خرید و فروش را پیدا کند.

همچنین سایر روش های کاربردی و مکمل در سرمایه گذاری مطمئن که به کمک تحلیل گران می آید، تحلیل فاندامنتال میباشد که در حوزه ارزهای دیجیتال مبحث دیگری به نام تحلیل آنچین نیز وجود دارد که فعالین بازار را از آینده و روند یک دارایی بهتر مطلع میکند. مجموعه فیبوتک به عنوان تخصصی ترین مرجع آموزش و تحلیل ارزهای دیجیتال، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان از مباحث دوره مقدماتی آموزش ارز دیجیتال تا سایر مباحث پیشرفته در اختیار شما قرار میدهد.

در ادامه آموزش مقدماتی تحلیل تکنیکال همراه ما باشید

تحلیل تکنیکال چیست و چه کاربردی دارد؟

معامله‌گری بدون استفاده از دانش و راه های تحلیل ارز دیجیتال ، مانند شرط بندی است. در این حالت، احتمال درست از آب درآمدن معامله شما و کسب سود، چندان زیاد نیست. این امر ریسک قابل توجهی را بر دوش سرمایه‌گذار قرار می‌دهد. تحلیل تکنیکال اصلی ترین راه کشف مسیر احتمالی حرکت قیمت سهام/دارایی/یا ارز دیجیتال است که به کمک آن می‌توانید تغییرات قیمت یک دارایی را بررسی کرده و زمان مناسب برای خرید و فروش آن را شناسایی کنید.

تحلیل تکنیکال چه تفاوتی با تحلیل فاندامنتال یا بنیادی دارد؟

به طور خلاصه می‌توان گفت تحلیل بنیادی(FA)  کمک می‌کند تا ارزش ذاتی یک دارایی یا کسب و کار را پیدا کنید و در مقایسه با قیمت روز متوجه شویم که آیا در حال حاضر بیش از ارزش ذاتی در حال معامله است یا زیر ارزش ذاتی قرار دارد. در مقابل، تحلیل تکنیکال (TA) بر اساس روند قیمت در گذشته (تاریخچه نماد) و میزان عرضه و تقاضا بر قیمت تمرکز دارد و کمک میکند رفتار قیمت در آینده را پیش‌بینی کنیم. در این زمینه میتوانید مقاله ” تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال – کدام بهتر است؟ ” را در فیبوتک بخوانید.

معامله‏گران حرفه‌ای از تمام روش های تحلیلی برای درک بهتر شرایط بازار بهره می‌برند تا بهترین تصمیم‌ را در لحظه بگیرند. برای ارتقای دانش معامله‌گری خود نیاز است تا هر دو مهارت تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال را با هم داشته باشید. به طور حتم اگر تصمیم دارید که در فضای ارز دیجیتال نیز فعالیت داشته باشید بایستی از مباحث تحلیل آنچین با خبر باشید. برای درک بهتر این موضوع و اینکه ” تحلیل آنچین چیست؟ ” میتوانید مقاله مرتبط با این موضوع را در فیبوتک مطالعه نمایید


0 جواب

loader

لطفا شکیبا باشید ...