0

انواع فرش مدرن ماشینی کدام است؟

فرش فرش مدرن فرش ماشینی فرش مدرن ماشینی
ثبت شده 2 سال پیش توسط فرش عالی قاپو ویرایش شده در 1400/6/13

 

به کاربردن فرشی جذاب و زیبا می تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را متحول سازد.ایده های خرید فرش مدرن ماشینی می تواند شما را در خرید این فرش های مدرن زیبا از جمله فرش های تولید شده توسط ماشین آلات نساجی پیشرفته در دنیا راهنمایی موثر کند. مدرن بودن این فرش حرف از پیشرفت علم در این صنعت می زند. طراحی ساده این فرش ها با رنگ های پاستیلی جدید خود چشم هر بیننده ای را به س.ی خود مجذوب می کند.

امروزه سبک فرش از جمله نکات مهم در انتخاب آن تلقی می شود. این امر به شما کمک می کند تا فرشی متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود و هماهنگ با کلیه لوازم خانه ی خود پیدا کنید. فرش مدرن از جمله محبوب ترین فرش ها در این دوران می باشد. این عامل سبب شده تا کارخانجات تولید فرش، این سبک را در تولیدات داخلی شان بگنجانند.

تغییرات در دکوراسیون داخلی و حرکت آن به سمت مدرنیسم سبب شده است که دیگر نتوان از فرش هایی با طرح سنتی استفاده نمود. در این بین فرش مدرن ماشینی و فانتزی پابه عرصه ی رقابت در بین فرش های سبک قدیم گذاشته است. انواع مختلفی از فرش مدرن در بازار وجود دارد. با آشنایی از ویژگی هر کدام قادر خواهید بود زیباترین طرح و الگو از فرش را برای فضای داخلی خود انتخاب کنید.

فرش مدرن ماشینی چه ویژگی هایی دارد؟

    سبک بودن وزن آن

شاید از جالب ترین خصوصیات فرش مدرن عالی قاپو همین سبک بودن وزن آن هاست. این امر سبب راحتی در حمل و نقل آن شده است. شاید به این فکر بیفتید که به دلیل سبکی آن، ممکن است به راحتی بر روی زمین سر بخورد و جمع شود. تولیدگنندگان به این نکته توجه کرده اند.  اگر دقت کرده باشید در پشت اغلب فرش های مدرن نوار لاتکسی وجود دارد که همان ترمز فرش است. این نوار پلاستیکی از سر خوردن و جمع شدن فرش شما جلوگیری می کند.

    نمای جدید و مدرن در طراحی فرش

از دیگر ویژگی فرش مدرن ماشینی، استفاده از طرح های مدرن برای آن است. دیگر شما تقش های پر از گل و گیاه و پرنده و … را نخواهید دید. طرحی ساده با الگویی متفاوت برای معرفی دنیای مدرن امروزی از جمله نقش و نگارهای موجود در فرش است. از طرح ها و رنگ های سنتی در کل خبری نیست.

    استفاده از الیافی متفاوت برای بافت فرش

پیشرفت علم و صنعت سبب شده تا الیاف های ضد حساسسیت و بدون پرزدهی برای فرش های مدرن استفاده شوند. این الیاف ها از نظر سلامت بی نظیر هستند. به همین جهت در اتاق افراد پیر یا کودک می توان از آن ها به راحتی استفاده نمود.

    انتخاب راحت برای هر سلیقه

تنوع در تولید انواع متفاوت از فرش مدرن ماشینی سبب شده تا افراد بتوانند فرش خود را انتخاب کنند. با توجه به شکل استفاده از مبلمان و پرده ها و دکوراسیون داخلی فضای خود، می توانید فرش مدرن ماشینی خود را انتخاب کنید.

انواع فرش مدرن ماشینی کدام است؟

برای معرفی انواع فرش مدرن ماشینی می توان به این فرش ها اشاره نمود:

  •     فرش شگی با پرزهای بلند
  •     فرش فریز
  •     فرش مدرن شنل و بلژیکی
  •     فرش کودک
  •     فرش های مدرن ترک
  •     فرش مدرن ایرانی

هر کدام از این فرش ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. گفتنی ست فرش مدرن ماشینی در راستای فرش های فانتزی امروزی نیز محسوب می گردد.
فرش مدرن طوسی
معرفی کوتاهی از نمونه های فرش مدرن ماشینی:

  •     فرش شگی پرز بلند

این شکل از فرش مدرن ماشینی، جزو محصولات پر طرفدار  در بازار فرش می باشد. با توجه به پرز بلند این نوع فرش‌ها، نرمی این محصول بسیار زیاد است. دلیل بسیاری از مشتریان برای انتخاب این فرش مدرن هم همین است. با توجه به این ویژگی، استفاده از فرش شگی برای راهرو‌ها و اتاق خواب‌ها رواج زیادی دارد.

الیاف استفاده شده در فرش های شگی جدید سببب آنتی باکتریال آن شده و در نتیجه دیگر نیازی به نگرانی ورود میکروب به درون پرزهای بلند این فرش ها نیستیم. در ضمن به دلیل سبک بودن آن ها به راحتی می توان از روی زمین بلند کرد و تکاند.

  •     فرش فریز

نوعی فرش مدرن ماشینی محسوب می شود که شکلی شبیه به گلیم دارد. یکی از مزایای مهم فرش‌های فریز این است که به هیچ عنوان پرز نمی دهد. این ویژگی سبب شده تا مقاومت این محصول نیز به طور قابل توجهی افزایش یابد. حال شما شاید بپرسید چگونه؟ زیرا پرز ندادن فرش، از تخت شدن آن بر اثر رفت و آمد جلوگیری می‌کند. بنابراین می توان از این سبک فرش در نقاط پر رفت و آمد منزل، استفاده کرد. در ضمن فرش فریز، از قابلیت شستشوی بالایی برخوردار است.

  •     فرش مدرن شنل یا بلژیکی

شنل یا فرش بلژیکی را می‌توان در دسته‌ی فرش سه بعدی قرار داد. این فرش‌ها دارای پرز کوتاه هستند. دلیل این که به آن‌ها فرش سه بعدی هم می‌گویند، این است که نقش‌های موجود روی آن، معمولا به صورت برجسته است. فرش شنل نرمی مطلوبی دارد و به علت پرزهای کوتاهی که دارد، می‌توان به راحتی آن‌ها را شست.

الیاف استفاده شده در فرش بلژیکی به گونه است که اثری سایه روشن بر روی طرح های خود می اندازد. به همین جهت به این فرش ابریشم مصنوعی هم گفته می شود.

  •     فرش کودک

فرش مدرن ماشینی وارد دنیای فرش کودک هم شده است. مهمترین خصوصیت فرش مدرن اتاق کودک عدم پرزدهی با قابلیت شستشوی آسان آن است. طرح ها و رنگ های تولید فرش مدرن برای کودکان بسیار زیاد است.

  •     فرش مدرن ترک

شاید کشور ترکیه به عنوان قوی ترین رقیب در تولید فرش های مدرناست. طرح های بسیار زیبا  و جدید با رنگ هایی متنوع از مهمترین ویژگی این فرش هاست. بازار فرش مدرن ترکیه توانسته فرش هایی با کیفیت بالایی از الیاف را وارد دنیای فرش مدرن امروزی سازد. زیبایی در کنار کیفیت بالای الیاف استفاده شده در تار و پود فرش های مدرن ترک سبب محبوبیت آن شده است.

  •     فرش مدرن ایرانی

در تولید فرش مدرن کشور ایران از رقابت در این بازار جا نمانده است. کارخانجات تولید فرش مدرن ماشینی با بهترین کیفیت را تولید و در اختیار بازار فروش قرار داده اند.

ابعاد فرش مدرن ماشینی چگونه است؟

فرش های مدرن تولیدی امروزی با ابعاد متنوع تولید می شود. خریداران با توجه به شکل فضای داخلی و ابعاد آن اقدام به خریداری می کنند. بنابراین باید برای ایده های خرید فرش ماشینی مدرن نکاتی را نیز در نظر بگیرید. از جمله نکته مهم این است که فرش مدرن ماشینی شکلی از فرش های جلو مبلی محسوب می شود. بهتر است از قرار دادن این فرش ها در زیر مبلمان و وسایل سنگین جلوگیری شود.

 

 

 


0 جواب

loader

لطفا شکیبا باشید ...