0

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی فروش از طریق تبلیغات چاپی بررسی تبلیغات چاپی تبلیغات چاپی گوگل تبلیغات چاپی در فروش تاثیر تبلیغات چاپی کسب و کار
ثبت شده 2 سال پیش توسط ویدا باقری ویرایش شده در 1400/4/10

چگونه با تبلیغات چاپی ، اعتماد مشتریان به برند افزایش می یابد؟

تبلیغات چاپی

1 جواب

0
2 سال پیش توسط: ویدا باقری

در دنیای تبلیغات دیجیتالی و آنلاین امروزه، که می توانید به ازای هر ریال سرمایه گذاری، میزان در آمد و بازگشت سرمایه را به خوبی محاسبه کنید، شاید دنبال کردن تبلیغات چاپی چنان که باید معقول به نظر نرسد. این موضوع مخصوصا برای چاپ تبلیغات در مجلات  و روزنامه هایی که از رده ی بیزینس خارج شده اند بیشتر ملموس است.

اما حقیقت امر این است که اگر یک زمان مناسب برای تبلیغات چاپی وجود داشته باشد آن زمان دقیقا همین حالا است!

چرا باید وارد تبلیغات چاپی شویم؟

بیایید در این لحظه فکر کنید که تبلیغات چاپی منسوخ شده اند. باز هم فکر کنید. در بسیاری از موارد هزینه های تبلیغات چاپی واقعا گزاف است و این موجب شده است که دیدگاه بیشتر افراد نسبت به  تبلیغات آنلاین مثبت تر باشد. به طور کلی در سراسر دنیا تقاضا برای تبلیغات چاپی کاهش پیدا کرده است. اما برای تصمیم گیری اگاهنه هنوز زود است.

اینکه شما در چه صنعتی فعال باشید و کسب و کار شما مربوط به کدام صنعت باشد بسیار اهمیت دارد. چرا که هر چه نشریات چاپی و موضوع آن ها به کسب و کارشما نزدیک تر و مرتبط تر باشند، احتمال موفقیت شما از طریق تبلیغات چاپی بیشتر خواهد بود.

باید به دنبال کدام فرصت های تبلیغاتی باشید ؟

یکی از هوشمندانه ترین کار ها در این عرصه این است که از مشتریان خود بپرسید که به طور منظم دنبال کننده ی کدام نشریات و روزنامه ها هستند. اگر هنوز به اندازه ی کافی مشتری ندارید نیز می توانید از راه های موثری به پاسخ مناسب برسید. در زیر به پاره ای از این راه ها پرداخته این:

 

به طور محلی شروع کنید

تبلیغات محلی می تواند اولین گام شما برای ورود به عرصه ی تبلیغات چاپی باشد. با بهره مندی از چنین تبلیغاتی می توانید بومی بودن خود را به اطلاع مخاطبین نشریات محلی برسانید. چنین تبلیغاتی تاثیراتی دارد که هرگز تبلیغات بین المللی این اثرات را نخواهند داشت.

 

نمودار هزینه ی تبلیغات و تعداد خوانندگان نشریات را دنبال کنید

در این روش شما باید به میزان خوانندگان هر نشریه، شمار چاپ در هر دوره ی چاپ و هزینه های تبلیغات در نشریات را استخراج کرده و روی نمودار پیاده سازی کنید. بهترین نتیجه گیری این است که آن دسته از نشریاتی را انتخاب کنید که کمترین هزینه را در ازای بیشترین مشتری ها دریافت می کنند. البته فراموش نکنید باید از آن دسته نشریات استفاده کنید که متناسب با صنعت و پیشه ی شماست. برای نمونه، اگر شما به فروش محصولات کشاورزی مشغولید، هرگز خرید تبلیغات در یک نشریه ی آشپزی نمی تواند برایتان مثمر ثمر باشد.

 

نظاره گر توییتر باشید

یک روش دیگر برای جستجوی بهترین نشریات برای چاپ تبلیغات این است که ببینید مخاطبین شما کدامیک از نشریات را دنبال می کنند. برای نمونه می توانید به توییت هایشان دقت کنید و ببینید که آیا مقاله ای از نشریات را توییت می کنند یا نه. از آن جا که بسیاری از نشریات از کانال های آنلاین نیز بهره مندند این می تواند یک روش بررسی موثر و مفید باشد.

روش دیگر این است که نام نشریه ی مورد نظر را در توییتر سرچ کنید و از تعاملات کاربران در مورد نشریه مورد نظر مطلع شوید. به این مثال دقت کنید:

و در این مکان، عنوان نشریه یعنی thrashermagazine.com را مورد جستجو قرار دادیم. بعد از فشردن دکمه ی اینتر توانستیم نتایج تعاملات کاربران را مشاهده کنیم.

جالب است که طی یک ساعت اخیر افراد بسیاری در توییت های خود از این نشریه صحبت کرده بودند و این به ما نشان می داد که نشریه ی مورد نظر از محبوبیت خاصی برخوردار است و می توان برای درج تبلیغات در آن روی آن حساب کرد و به آن اعتماد کرد.

 

چند توصیه در مورد وارد شدن به حیطه ی تبلیغات چاپی

 

برای طولانی مدت برنامه ریزی داشته باشید:

یک روش عالی و دسته اول برای تبلیغات چاپی موثر این است که برای طولانی مدت برنامه ریزی داشته باشید. انتظار نداشته باشید که در اولین ماه تبلیغات، مشتری ها به سمت شما سرازیر شوند. این کار بیش از هر چیز در برندینگ و توسعه ی برند شما تاثیر گذار خواهد بود. حاصل این کار این است که مشتریان در طول سال ها به سمت کسب و کار شما ترغیب خواهند شد.

 

ایجاد لینک تبلیغاتی اختصاصی

زمانی که یک تبلیغ ارائه می کنید، برای اینکه خوانندگان مجله بتوانند بهتر شما را دنبال کنند یک لینک یاURL اختاصاصی ایجاد کنید. این URL نشان دهنده ی تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده اند نیست، بلکه شمار افرادی که بر روی این لینک کلیک کرده اند نشان دهنده ی میزان تاثیری است که تبلیغ بر روی مخاطبین نشریه گذاشته است. با استفاده از وب سایت Bitly می توانید لینک هایی ایجاد کنید که عملکرد آن ها به خوبی از طریق همین وب سایت قابل اندازه گیری است.

 

فضای تبلیغاتی خود را شلوغ و درهم و برهم نکنید

یکی از کارهای کارآفرینان این است که سعی دارند در فضای تبلیغاتی که در اختیارشان قرار داده شده است، هر چه که دوست دارند می نویسند و محیط تبلیغاتی شان را به فضایی شلوغ و درهم و بر هم تبدیل می کنند. سعی کنید با پیامی واضح، ساده، شفاف و مفید تبلیغات خود را ایجاد کنید. شلوغ کاری موجب سردرگمی خوانندگان می شود و این در نهایت به عدم کارایی و تاثیر تبلیغ خواهد انجامید.

 

برای نوشتن تبلیغ معطل نکنید

بسیاری از افراد هستند که با ارائه ی یک تبلیغ، تا انتهای زمان تبلیغ، برای پیام تبلیغاتی بعدی خود اقدامی نمی کنند. شما اگر بخواهید حرفه ای عمل کنید باید بلافاصله بعد از چاپ تبلیغات، به فکر یک ایده ی نو برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب باشید و روش های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا در آغاز دوره ی بعدی تبلیغاتی از آن استفاده کنید و بین دو تبلیغات خود فاصله ایجاد نکنید.

 

در مورد قیمت تبلیغات حرفه ای عمل کنید

همیشه پیش از اینکه خرید تبلیغات را قطعی کنید به دنبال مراجع قانونی و رسمی برای اطلاع از نرخ پایه ای قیمت ها باشید. هرگز برای اولین بار، قیمت موجود در سایت یا پیشنهاد شده را نپذیرید. حتی اگر آن ها از شما بخواهند که قیمت را خودتان پیشنهاد دهید، همیشه 30 درصد زیر فی بازار پیشنهاد دهید. جالب است بدانید که در مذاکرات مشاهده شده است که یک تبلیغ 100 هزار دلاری را با قیمت 50 هزار دلار با توافق طرفین، به انجام رسانیده اند. حقیقت امر این است که هیچ کس انتظار ندارد با قیمت اولیه توافق صورت بگیرد بنابراین در این باره کمی حرفه ای تر و واقع بینانه تر عمل کنید.

 

بهره مندی از فرصت ویژه برای خرید فضای تبلیغاتی باقی مانده

نشریات عموما فضاهای خاصی را برای درج تبلیغات در نظر می گیرند. در صورتی که این فضا پر نشود، آنان مجبورند این فضا را به طور خالی، یا با محتوای دیگری پر کنند. بسیاری از نشریات در زمان های پایانی از بستن محتوای نشریات ( زمانی که محتوای نشریه تکمیل و در مرحله ی پیش از چاپ است ) برای فضاهای باقی مانده تخفیف ویژه قرار می دهند. شما نیز می توانید این فرصت را مغتنم شمارید و با تخفیف ویژه یک فضای مناسب و موثر برای تبلیغات گسترده تر را در اختیار بگیرید.

فریب هزینه های اضافی برای چاپ اختصاصی نخورید

در دوره های قدیم تر، سال ها پیش، به ازای چاپ نشریات به صورت دو رنگ، 4 رنگ و غیره هزینه ی بیشتری دریافت می شده است اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی محدودیت ها از میان رفته است. با اینکه بسیاری از نشریات برای درج آگهی به این مقوله توجه نمی کنند اما برخی از نشریات و مجلات برای چاپ 2 رنگ، 4 رنگ و ویژگی هایی از این دست هزینه های اضافی دریافت می کنند که البته این نوعی سو استفاده از عدم آگاهی تبلیغ دهندگان است! بنابراین فریب این گونه درخواست ها را نخورید.

 

در مورد موقعیت تبلیغات مذاکره کنید

زمانی که شما در حال مذاکره در مورد تبلیغات هستید، حتما به موقعیت چاپ و نمایش تبلیغ خود در نشریه توجه کنید. بهتر است که تبلیغ شما در 50 درصد اول از صفحات نشریه قرار داشته باشد. در مورد موقعیت و قیمت های تبلیغات برند های معتبر سوال کنید و تبلیغ خود را با توجه به قیمت، سبک و شمایل تبلیغات آنان ارائه کنید.

بیاد داشته باشید که بسیاری از کسب و کارها از طریق تبلیغات چاپی توسعه پیدا کرده اند.  هر چند ورود به تبلیغات آنلاین از برخی جهات موثر تر است اما از تبلیغات چاپی  بیش از هر چیز به منظور توسعه برند و اعتماد سازی استفاده می شود که البته تمام این موارد در مرحله ی ثانوی به افزایش فروش منجر می شوند.

loader

لطفا شکیبا باشید ...