0

تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل بررسی تبلیغات کلیکی گوگل خرید تبلیغات کلیکی گوگل تبلیغات کلیکی تبلیغات گوگل کسب و کار
ثبت شده 2 سال پیش توسط ویدا باقری ویرایش شده در 1400/4/10

آیا تبلیغات کلیکی گوگل برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

تبلیغات کلیکی گوگل

1 جواب

0
2 سال پیش توسط: ویدا باقری

بطور حتم اگر حتی یکبار با مشاوران بازاریابی صحبت کرده باشید آنها مطمئنا استفاده از گوگل ادورز را به شما پیشنهاد داده اند. تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی) که در صفحه ی اولیه و در بالای نتایج گوگل به شما نمایش داده می شوند می توانند راه موثری جهت افزایش ترافیک سایت شما و تبدیل مشتریان بلقوه تان به مشتریان بلفعل شوند.

 

گوگل ادورز

 

شما می توانید با انتخاب درست و مناسب کلمات کلیدی و بودجه ی خود جهت این کار راه خود را در بالای صفحه ی اولیه ی گوگل به راحتی پیدا کنید. با این وجود، باید بدانید که گوگل ادورز در عین حال که می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد، می تواند بودجه ی مالی زیادی را نیز مصرف کند.

حال سوال اصلی ینجاست که آیا گوگل ادورز می تواند برای کسب و کارهای کوچک مناسب باشد یا خیر؟

 

چرا از تبلیغات PPC برای تجارت های کوچک استفاده می شود؟

 

پاسخ این است: اگر شما بدانید که چگونه باید از این تبلیغات استفاده کنید، این روش می تواند یکی از بهترین روش های ممکن جهت جذب مشتریان تان باشد. در ادامه 6 مزیت بسیار مهم گوگل ادورز برای شما کاربران عزیز شرح داده شده است:

1- دقیقا زمانی که مشتریان تان به دنبال محصولات شما هستند، شما را می یابند

اگر در تبلیغات کلیکی گوگل از کلمات کلیدی مناسبی استفاده نمایید، می توانید دقیقا در زمان مناسب و در همان لحظه ای که مشتریان تان به دنبال شما هستند، در رو به روی چشم آنها قرار بگیرید. یک نمونه از این مورد می تواند این عبارت باشد: خرید آنلاین عینک آفتابی. بطور قطع تمام کسانی که این عبارت را جستجو می کنند تصمیم دارند که در آینده ای نزدیک عینک آفتابی تهیه کنند (البته گاهی استثناهایی نیز وجود دارد، مثل من J). تبلیغ برروی کلمات و عبارات این چنینی راهی عالی برای افزایش تعداد مشتریان و مخاطبان واقعی و جدید می باشد.

2- امکان تبلیغ بر اساس مکان جغرافیایی که در آن حضور دارید

اگر شما یک کسب و کار محلی راه انداخته اید مطمئنا تمایلی ندارید که تجارت شما در نتایج جستجوهای خارج از این محدوده نمایش داده شود و اصلا سودی برای شما ندارد.

 

تبلیغ بر اساس مکان جغرافیایی

 

گوگل ادورز امکانی را برای شما فراهم می کند که می توانید بر اساس آن تبلیغات خود را برحسب مکان جغرافیایی خود انجام دهید و همین موضوع سبب می شود تا شما بطور موثر و کارایی پیش روی مخاطبانی قرار بگیرید که در اطراف شما هستند. اگر در کنار تبلیغات کلیکی گوگل برروی سئوی سایت خود نیز کار کنید می توانید به مشتریان جدید و بیشتری دست یابید.

3- امکان مخاطب قراردادن کسانی که از همان محصول مورد نظر شما استفاده می کنند.

اگر فکر می کنید که محصولی را که می خواهید تبلیغ کنید، ممکن است مخاطبان مختلفی داشته باشد، می توانید با بکارگیری کلمات کلیدی گوناگون در تبلیغات گوگل ادورز تمامی آنها را جذب نمایید.

به این مثال توجه کنید: وب سایتی را در نظر بگیرید که در آن کاغذهای فیلتر به فروش می رسد و این کاغذها هم می توانند برای تحقیقات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرند و هم برای تحقیقات صنعتی. بطور معمول اگر شما یک صفحه ی محصول ایجاد کرده اید و سعی در بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو دارید، ممکن است مجبور شوید که یک دسته از مخاطبین خود را انتخاب کنید و یا از کلمه ی کلیدی عمومی که مناسب برای هردو قشر مخاطبین تان می باشد، استفاده نمایید.

اما تبلیغات کلیکی گوگل به شما اجازه می دهد تا هر مخاطب را بطور جداگانه و با استفاده از کلمات کلیدی خاص خود (کاغذ فیلتر صنعتی، کاغذ فیلتر آزمایشگاهی) مورد هدف قرار دهید. یک صفحه ی محصول نمایش داده می شود اما برای مخاطبان مختلف با جستجوی کلمات کلیدی مختلف.

4- هدایت افراد به صفحات فرود خاص

زمانی که کاربری برروی تبلیغ شما کلیک می کند مستقیما به صفحه ای از وب سایت شما هدایت می شود. یکی از نقاط قوت PPC آن است که شما می توانید صفحه ی مورد نظر خود را برای این تبلیغات مشخص کنید. بسیاری از مردم تبلیغ خود را به صفحه ی اصلی سایت خود لینک می دهند، که مناسب هم هست. اما یکی از نقاط قوت گوگل ادورز آن است که شما می توانید با استفاده از آن کاربران را به صفحه ی خاصی از وب سایت خود که برای تبدیل مشتریان بلقوه به بلفعل ایجاد نموده اید، هدایت نمایید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتریان واقعی افزایش دهید.

5- امکان پیگیری نتایج حاصله به آسانی

با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل شما می توانید میزان کلیک های انجام شده، هزینه ی تبلیغات و نرخ تبدیل آنها را بررسی و پیگیری نمایید. شما می توانید با انجام تست A/B برروی تبلیغات و صفحات فروود مختلف نرخ بازگشت سرمایه (ROI) ی خود را به حداکثر برسانید. در واقع می توان گفت یکی از دلایل محبوبیت تبلیغات کلیکی امکان بررسی و پیگیری نرخ پول به دست آمده نسبت به پول سرمایه‌گذاری شده می باشد. با استفاده از این مورد می توانید به بهترین شکل ممکن استراتژی های اینده ی خود را در زمینه ی بازاریابی مشخص نمایید.

 

تبلیغات کلیکی گوگل

 

6- امکان دریافت سریع نتیجه

استفاده از روش های معمول جهت مشاهده شدن سایت در صفحه اول گوگل نیاز به صرف زمان زیادی خواهد داشت، اما تبلیغات کلیکی گوگل می تواند بسیار سریع تر شما را به نتیجه ی مورد نظرتان برساند.

حرف آخر: اگر سایت، محصول و گرافیک مناسبی در سایتتان بکار برده اید، بهتر است همین الان تبلیغات کلیکی گوگل را آغاز کنید!!

loader

لطفا شکیبا باشید ...