چطور باید توی بازی nba 2k20 حرفه ای بشم
باز هم دوباره به آن مقطع زمانی از سال رسیدهایم که شرکتهای ناشر بزرگ نسخههای جدید فرنچایزهای شبیه سازی مسابقات ورزشی سالانه خود را معرفی و عرضه میکنند. معرفی این بازیها که معمولا از ماههای گذشته شروع میشود و اکنون هم که در حال نزدیک شدن به زمان انتشار آنها هستیم. این بار به سراغ محبوبترین مجموعه از بازیهای شبیه ساز مسابقات بسکتبال رفتهایم تا ۱۵ ویژگی برتر آن را که حتما باید با آنها آشنایی پیدا کنید را به شما معرفی کنیم. با وینفون همراه باشید.
سری بازیهای NBA 2K از شرکت 2K Games سالهای زیادی است که پرچمدار بازیهای شبیه ساز مسابقات بسکتبال است که امسال هم دوباره از راه رسیده تا همه رقیبان خود را شکست دهد. اما سوالی که همه ما درمورد این بازی داریم این است که تیم سازنده و توسعه دهنده این مجموعهی محبوب، امسال چه تغییراتی (اعم از کوچک و بزرگ) به فرمول موفقیت آمیز همیشگی خود اضافه کردهاند؟ بهبودهای جدیدی که در بخشهای مختلف این بازی که در طی گذشت چند سال اخیر مورد انتقاد مردم و منقدین قرار گرفته بودند، به وجود آمده است چه چیزهایی هستند؟ آنها ویژگیها و مشخصات بازی خود را چطور تغییر دادهاند تا امسال هم این مجموعه را به جایگاههای بهتر و بالاتری برسانند که هر سال میرسیده است؟ هر چه به زمان عرضهی عنوان مورد انتظار NBA 2K20 نزدیکتر میشویم، دوست داریم بیشتر درمورد بخشها و ویژگیهای جدید این بازی اطلاعات به دست بیاوریم و از چند و چون ماجرا دقیقا با خبر شویم. این دقیقا همان چیزی است که ما در این مقاله که ۱۵ ویژگی برتر این بازی را بررسی میکند، تحت نظر گرفتهایم تا درمورد آنها به شما خبر رسانی کنیم. پس بدون معطلی بیشتر بهتر است مستقیم بریم سر اصل مطلب و نگاهی داشته باشیم به این ۱۵ ویژگی جذاب.
موتور حرکتیِ ارتقاء یافتهی NBA 2K20، یک سری بهبودهای جدید به دفاعِ با توپ هم اضافه کرده است تا نبردهای یک به یک را دقیقتر شبیه سازی کند و جلوی بازیبازان برای فشار دادن بی وقفهی دکمه دزدیدن توپ را بگیرد تا بازیبازان همیشه در حال فشار دادن آن نباشند و تنها در مواقع صحیح و لازم این کار را انجام دهند.
هنوز مدت زمان زیادی از این نگذشته که کاربران و بازیبازان هول دادن بازیکنان دیگر را مورد انتقاد خود قرار میدادند و شدیدا از سیستم اجرایی آن در NBA 2K19 شاکی و ناراضی بودند. در حقیقت موضوع از این قرار است که به خاطر یک طراحی عجیب و غریب که اصلا معلوم نیست به چه هدفی در بازی پیاده سازی شده بود، بازیکنان میتوانستند دیگران را هول دهند یا تکل بزنند؛ حتی وقتی که توپ در اختیار آنها قرار نداشت. یکی از بهروزرسانیهای عنوان NBA 2K19 که توسط استودیوی Visual Concepts به این بازی اضافه شد، این مشکل را در این بازی برطرف کرد اما در NBA 2K20 سازندهها اطمینان حاصل کردند که از این ویژگی دیگر استفاده نکنند و از همان ابتدا این ویژگی را از بازی خود حذف کنند. میدانید که آنها از همان ابتدا هم باید این کار را میکردند و از اول هم نباید چنین چیزی را در بازی خود طراحی میکردند اما اکنون که در نسخه قبلی این سری وجود داشت، بازیبازان خوشحال میشوند که بدانند در نسخه بعدی این سری که در راه است، این ویژگی به کلی حذف شده و این مشکل کاملا برطرف شده است.
بهروزرسانی بزرگی که Visual Concepts، استودیوی سازنده این بازی، به وجود آورد انواع مختلفی از چیزهای جدید دیگر را هم به نسخه قبلی این سری اضافه کرد تا به بهبود دادن بیشتر انیمیشنها کمک بیشتری کند. انجام این کار در نهایت منجر به این میشد که تا سبکهای منحصر به فرد برای دریبل کردن به وجود آورد که دقیقتر و قابل تشخیصتر از گذشته انجام میشدند. با توجه به ویژگیهای فیزیکی (قد و قامت) بازیکنان و سبک بازی آنها، انیمیشنهای دریبل آنها اکنون تنوع بسیار بیشتری پیدا کرده است. در حقیقت درمجموع اکنون بیش از ۲۷ انیمیشن حرکتی متفاوت در این بازی وجود خواهد داشت.
موتور حرکتیِ ارتقاء یافتهی NBA 2K20، یک سری بهبودهای جدید به دفاعِ با توپ هم اضافه کرده است تا نبردهای یک به یک را دقیقتر شبیه سازی کند و جلوی بازیبازان برای فشار دادن بی وقفهی دکمه دزدیدن توپ را بگیرد تا بازیبازان همیشه در حال فشار دادن آن نباشند و تنها در مواقع صحیح و لازم این کار را انجام دهند. علاوه بر این، زمانی که یک بازیکن را گارد میکنید، یک فلِشِ مشخص کننده هم زیر پای آنها به نمایش گذاشته خواهد شد که نشان میدهد بعد از آن این بازیکن کجا میخواهد برود و به چه سمتی حرکت خواهد کرد و این که هر چه بازیکنی که در حال دفاع کردنِ او هستید، بازیکن بهتر و بزرگتری باشد این فِلِش دیرتر به نمایش گذاشته خواهد شد که یکی از مزیتهای استفاده از بازیکنان بزرگ خواهد بود.
سیستم نمایشگرهای بازی نیز یک سری بهبودها و تغییرات کوچک و جزئی اما بسیار مهم و چشمگیر به خود دیده است که هم حرکات بدون توپ و هم همراهِ توپ بازیکنان را از نظر درگیریهای میان آنان بهتر و دقیقتر پوشش خواهد داد و برای شما به نمایش خواهد گذاشت. اکنون هر ارتباط و تعامل مهمی که میان بازیکنان دو تیم صورت بگیرد، میتواند برای شما روی نمایشگر به تصویر کشیده شود.
حرکت بدون توپ بازیکنان نیز در جدیدترین نسخه از فرنچایز سالانه NBA 2K بهبودهای مهم زیادی پیدا کرده است. این ویژگیها شامل گزینههای حرکت جدید و بیشتری میشود و همینطور حرکاتی از قبیل گول زدن، چرخش و قدمهای اول فریب دهنده را نیز شامل میشود که اکنون همه آنها به طور زنجیر وار پشت سر هم قابل انجام دادن خواهند بود. در عین حال دفاعِ بدون توپ هم بهبود پیدا کرده است به طوری که به نظر میرسد Visual Concepts با اضافه کردن چیزهای جدیدی مثل سیستم درگیری بالاتنه برای این که بتوانید دوندگی سایر بازیکنان را متوقف کنید و چنین کاری را امتحان کنید، بهبودها و مزیتهای جدید بیشتری به این بازی اضافه کرده است.
سیستم نمایشگرهای بازی نیز یک سری بهبودها و تغییرات کوچک و جزئی اما بسیار مهم و چشمگیر به خود دیده است که هم حرکات بدون توپ و هم همراهِ توپ بازیکنان را از نظر درگیریهای میان آنان بهتر و دقیقتر پوشش خواهد داد و برای شما به نمایش خواهد گذاشت. اکنون هر ارتباط و تعامل مهمی که میان بازیکنان دو تیم صورت بگیرد، میتواند برای شما روی نمایشگر به تصویر کشیده شود. همچنین یک سیستم نمایشگر سریع هم به این بازی اضافه شده است که برای متوقف کردن و کاهش دادن سرعت بازیکنان حریف میتوان صورت بپذیرد و فرصتهای سریع خوبی برای هم تیمیهای شما به وجود بیاورد. به هر حال اگر از این ویژگی به موقع و درست و با هوشمندی کافی استفاده کنید، سیستمی است که ریسک بالایی دارد اما امتیازهای بالایی را هم برای شما در پی خواهد داشت.
NBA 2K20 یک سری ویژگیهای جدید به سیستم جمع آوری کردن توپ از روی زمین هم اضافه کرده است. سازندهها و توسعه دهندگان این بازی با اضافه کردن این سیستم امیدوار هستند تا کنترل بیشتری روی اوضاع در چنین مواقعی در اختیار بازیبازان قرار دهند که این اتفاق از طریق سیستم جمع آوری جدید این بازی اتفاق خواهد افتاد. Mike Wang، کارگردان گیم پلی این بازی، درمورد این ویژگی چنین توضیح میدهد که: “ویژگی جمع آوری جدید توپ اجازهی انجام دادن یک جمع آوری پیشرفته را به شما از روی زمین خواهد داد. ذهن دفاع را بخوانید و هنگام استارت زدن و شروع حرکت، با تغییر دادن جهت Pro Stick ها و منحرف کردن آنها به جهتهای مختلف، خودتان انتخاب خواهید کرد که چطور این جمع آوری را انجام دهید. به عنوان مثال اگر بخواهید توپ را سریع از روی زمین بردارید و دفاع هم به سرعت در حال نزدیک شدن به شما باشد، میتوانید Pro Stick را به سمت پایین فشار دهید تا جهت آن را منحرف کنید تا حرکت خود را به طور روانتری به اتمام برسانید و از تماس با دفاع جلوگیری کنید. این ویژگی ما را قادر خواهد ساخت تا نمونههای نمایش جمع آوری را به بازیبازان معرفی کنیم. مجبور کردن بازیکن برای جمع آوری توپ از میان بازیکنان پرتعداد حریف و یا حرکت مستقیم به سمت یکی از مدافعان منجر به انجام شدن حرکات دفاعی خواهد شد اما انتخاب یک جمع آوری صحیح و انجام دادن درست و به موقع آن در فضاهای باز به شما اجازه خواهد داد تا مانند خنجر به قلب دفاع حریف حمله کنید”.
در طی گذشت چند سال اخیر، موضوع پرداختهای درون برنامهای یکی از بزرگترین و مهمترین نگرانیهای کاربران و بازیبازان در این سری بوده است. پس از انتقادها و برخوردهای شدیدی که در همین رابطه به این سری از فرنچایز شبیه ساز مسابقات بسکتبال شد، NBA 2K19 یک سری بهبودهای داخلی در این زمینه به وجود آورد و این سیستم را کمی تغییر داد، به همین دلیل هم این امید برای NBA 2K20 هم وجود دارد که همین اتفاق دوباره رخ دهد؛ حتی شاید هم به طور گستردهتر.
در دسترس بودن یکی از چیزهایی است که NBA 2K20 توجه و تمرکز بسیار زیادی روی آن کرده است و یکی از چندین و چند روشی که این بازی این کار انجام میدهد، از طریق موتور پویای آزاد کردن بازیکنان است که باعث میشود تا دویدن بازیکنان به شکل بسیار موثرتری صورت بگیرد. این سیستم بر اساس هوش مصنوعی و بهترین مهارتهای هم تیمیهای شما به وجود آمده است و بر اساس همان هم عمل خواهد کرد که آنها را قادر خواهد ساخت که حتی بدون این که شما برای بازی کردن آن ها را صدا بزنید، بدون در اختیار داشتن توپ، به بازی خود ادامه بدهند و حرکات بدون توپ موثری انجام دهند.
Visual Concepts ادعا میکند که تیم سازنده و توسعه دهندهی عنوان NBA 2K20 به طور موثر و قابل توجهی سیستم نشانهها را در عنوان پیش روی NBA 2K20 بهبود بخشیدهاند. اما چطور؟ درمجموع بیش از ۸۰ نشانه مختلف در این بازی وجود خواهد داشت و سازندههای این بازی نیز در این رابطه چنین گفتهاند که مقدار بسیار زیادی از زمان خود را صرف طراحی و ساخت آنها کردهاند تا اطمینان حاصل کنند که همه آنها ارزش زمانی که برای آنها صرف شده است را دارند و در زمینههای مختلف و بسیار زیادی با یکدیگر فرقهای اساسی و بزرگی دارند. امیدواریم که انجام دادن این کار انعطاف بیشتری به این بخش داده باشد و شخصی سازیهای موثری در استفاده از نشانهها به وجود آورده باشد.
در طی گذشت چند سال اخیر، موضوع پرداختهای درون برنامهای یکی از بزرگترین و مهمترین نگرانیهای کاربران و بازیبازان در این سری بوده است. پس از انتقادها و برخوردهای شدیدی که در همین رابطه به این سری از فرنچایز شبیه ساز مسابقات بسکتبال شد، NBA 2K19 یک سری بهبودهای داخلی در این زمینه به وجود آورد و این سیستم را کمی تغییر داد، به همین دلیل هم این امید برای NBA 2K20 هم وجود دارد که همین اتفاق دوباره رخ دهد؛ حتی شاید هم به طور گستردهتر. چیزی که در حال حاضر در این رابطه میدانیم و کاملا از آن اطمینان داریم این است که ارز مجازی باز هم به این سری بازگشته است و اگرچه ما امیدواریم که مدل کسب درآمد آن به آن اندازهای که در گذشته بود، شدید و سخت نباشد و به اندازه گذشته آنچنان مشکل بزرگی برای ما نباشد، اما در حقیقت تا زمانی که نتوانیم این عنوان را در اختیار بگیریم و خودمان تجربهاش کنیم، هیچ راهی برای کسب اطمیان خاطر در این زمینه وجود ندارد. پس کاملا باید آماده موج شدید انتقادهایی که به سمت این بازی دوباره جاری شود، باشیم.
چند سال قبل بخش MyGM یکی از بهترین و بزرگترین بخشهای اضافه شده به سری NBA 2K بود اما متاسفانه این اواخر محبوبیتی که اوایل اضافه شدن به این سری را داشت، از دست داد که بخش بیشتر آن هم به خاطر این حقیقت بود که از نظر تجربهای که در اختیار بازیبازان قرار می داد، به طور گستردهای راکد و بدون حرکت باقی ماند و چند سال هم به این روند همینطور ادامه داد تا این که بازیبازان کم کم از آن قطع امید کردند. در واقع دلیل اصلی کاهش محبوبیت آن تکراری شدن و عدم داشتن تنوع کافی بود.
در طی گذشت چند سال اخیر، سری بازیهای NBA 2K همیشه با کنسولهای میان نسلی سونی و مایکروسافت یعنی هم پلیاستیشن ۴ پرو و هم ایکسباکس وان ایکس سازگاری داشته است و از ویژگیهای بصری بهبود یافته آنها استفاده کرده است. این موضوع امسال هم هیچ تغییری نخواهد کرد و همانطور که در گذشته انجام میشد، اجرایی خواهد شد. این بازی در نسخه ایکسباکس وان ایکس خود از قابلیت HDR پشتیبانی خواهد کرد و با کیفیت 4K هم اجرا خواهد شد. در عین حال هنوز هیچ اطلاعات رسمی خاصی از کیفیت اجرایی این بازی روی پلیاستیشن ۴ پرو به دست ما نرسیده است اما ظاهرا میتوانیم انتظار دیدن همین مشخصات و ویژگیها را در نسخه کنسول میان نسلی سونی هم ببینیم؛ البته شاید رزولوشن آن کمتر باشد.
اکنون که بخشهای بهبود یافته NBA 2K20 را کاملا بررسی کردیم، بهتر است به سراغ بخشهای جدید این بازی برویم. چند سال قبل بخش MyGM یکی از بهترین و بزرگترین بخشهای اضافه شده به سری NBA 2K بود اما متاسفانه این اواخر محبوبیتی که اوایل اضافه شدن به این سری را داشت، از دست داد که بخش بیشتر آن هم به خاطر این حقیقت بود که از نظر تجربهای که در اختیار بازیبازان قرار می داد، به طور گستردهای راکد و بدون حرکت باقی ماند و چند سال هم به این روند همینطور ادامه داد تا این که بازیبازان کم کم از آن قطع امید کردند. در واقع دلیل اصلی کاهش محبوبیت آن تکراری شدن و عدم داشتن تنوع کافی بود. تیم سازنده و توسعه دهنده این بازی در استودیوی Visual Concepts در عنوان NBA 2K20 کمی اوضاع را تغییر دادهاند. معرفی Action Point ها به این معنی است که شما تعداد مشخص و تعریف شدهای از چیزهای که هر روز قادر به انجام دادن آنها هستید را در اختیار خواهید گرفت که این کار باعث میشود هر روز، بسته به کارهایی که قصد دارید انجام دهید، برنامه ریزی کنید.
بی شک چیزهای بیشتری هنوز برای اضافه شدن به بخش MyGM به جز Action Point ها باقی مانده است که باید به آنها پرداخته شود؛ اگرچه این هم خودش یکی از بزرگترین چیزهایی است که به آن اضافه شده است. علاوه بر آن، یک سری المانها و ویژگیهای کاملا جدید دیگر مانند درخت مهارت هم وجود دارد و یا سیستم سطح بندی بهبود یافته، سیستم وظیفه جدید و همینطور تغییرات دیگری که به چیزهایی مثل رابطه میان بازیکنان، اسپانسر و یا علامت تجاری و بسیاری از چیزهای جدید دیگر، به وجود آمده است. علاوه بر این، به نظر میرسد که Visual Concepts تاکید و تمرکز بسیار زیادی روی در دسترس قرار داشتن بخش MyGM قرار داده است تا هم طرفداران قدیمی این سری و هم بازیکنانی که برای اولین بار با NBA 2K20 قصد تجربه کردن این سری را دارند، بتوانند با آن ارتباط مناسب برقرار کنند. بنابراین باید جالب باشد که ببینیم تیم سازنده این بازی این ویژگیها را چطور تعادل خواهند کرد تا در یک عنوان شبیه ساز ورزشی در اختیار بازیبازان قرار داده شود و بهترین تجربه ممکن را به آنها بدهد.
سری NBA 2K با اضافه کردن NBA بانوان قدم بزرگی در نسخه جدید این سری برداشته است. بله درست متوجه شدید، WNBA با تیمها و بازیکنانی که در زیر مجموعه آن قرار میگیرند در عنوان پیش روی NBA 2K20 وجود خواهند داشت و در بخشهای مختلفی از این بازی از جمله Play Now و همینطور Season قابل بازی کردن خواهند بود.
سیستم پیوستگی The PARK که برای اولین بار از NBA 2K15 به این سری اضافه شد، چیزی است که طرفداران مدت زمان بسیار زیادی است که دوست دارند باز هم در این سری آن را مشاهده کنند اما متاسفانه به نظر نمیرسد که NBA 2K20 آن عنوانی باشد که این سیستم باز هم دوباره در آن به این سری بازگردد و ما دوباره شاهد دیدن آن باشیم. ما هنوز جزئیات و اطلاعات آنچنان قابل توجهی از تعداد و مقدار بهبودهایی که در بخش Nighbourhood به این سری اضافه شده است، در اختیار نداریم اما حداقل تا زمانی که صحبت از بازگشت سیستم پیوستگیهای PARK به میان باشد، نباید زیاد به بازگشت آن امیدوار باشید.
سری NBA 2K با اضافه کردن NBA بانوان قدم بزرگی در نسخه جدید این سری برداشته است. بله درست متوجه شدید، WNBA با تیمها و بازیکنانی که در زیر مجموعه آن قرار میگیرند در عنوان پیش روی NBA 2K20 وجود خواهند داشت و در بخشهای مختلفی از این بازی از جمله Play Now و همینطور Season قابل بازی کردن خواهند بود. همچنین ذکر کردن این نکته نیز واجب و لازم است که انیمیشنها و سبکهای بازی کردن آنها نیز برای بازیکنان WNBA طراحی و ساخته شده است و یک جورایی میتوان گفت که برای هر یک از آنان منحصر به فرد طراحی شده است.
سرعت و حرکت سریع در NBA 2K20 تبدیل به یک انتخاب تکنیکیتر شده است تا این که چیزی باشد که شما فقط مثل گذشته بخواهید انجامش دهید و اساسا هر زمانی که احساس کنید دوست دارید انجامش دهید، این کار را بکنید. پیاده سازی انیمیشنهای جدید و چیزهای دیگر این بازی باعث شده است که در عین حالی که ویژگیهای جدیدی به این بازی اضافه کرده است، شاهد کاهش پیدا کردن سطح انرژی شما هم باشد تا در زمان دویدن با سرعت زیاد از مقدار آن کاسته شود. با انجام گرفتن این کار، تفاوت بازیکنان سرعتیتر با بازیکنان قدرتی بیشتر قابل مشاهده خواهد بود و خودِ حرکت سرعتی نیز در عمل چیزی است که در حقیقت باعث به وجود آمدن تفاوتهای زیادی خواهد شد.
لطفا شکیبا باشید ...