0

نقد بازی کالاف دیوتی گوست

بازی کالاف دیوتی گوست خرید بازی کالاف دیوتی گوست بررسی بازی کالاف دیوتی گوست دانلود بازی کالاف دیوتی گوست قیمت بازی کالاف دیوتی گوست فروش بازی کالاف دیوتی گوست
ثبت شده 3 سال پیش توسط یوسف کافی ویرایش شده در 1400/3/24

سلام در مورد بازی کالاف دیوتی گوست اطلاعات می خواستم

نقد بازی کالاف دیوتی گوست

1 جواب

0
3 سال پیش توسط: یوسف کافی

ما همیشه قدرت خود را داشتیم اما افسوس که اینک خبری از شکوه و جلال ما دیگر نیست. چهره ما در ملا عام به خاطر یک نفر لکه دار شده و تنها فقط خود را داریم و فقط به خودمان می­ توانیم اعتماد کنیم. ما ارواح هستیم و در برابر چیزی می­ جنگیم که کشته نخواهد شد ولی با این حال ارواح همیشه هستند و نابود نخواهند شد.

 

دهمین نسخه از فرانچایز محبوب “ندای وظیفه” در چند روز اخیر منتشر شد. این نسخه که تحت عنوان Ghosts یا ارواح معرفی شده توسط استودیوهای Neversoft، Infinity Ward و Raven Software ساخته و پرداخته شده است. انتقادها و نظر منتقدین یا مثبت بوده و سفید، یا منفی بوده و سیاه! حد وسطی در نمره­ ها دیده نشده ولی منتقد در این نقد قصد دارد بدون تحت تاثیر قرار گرفتن از نمره­ های سایت­ های دیگر و جانب داری نگاهی به این بازی بیندازد.

Call_of_duty_ghosts_box_art

نام: Call of duty: Ghosts

سازنده: Infinity Ward

ناشر: Activision

تاریخ انتشار جهانی : 5 نوامبر ۲۰۱۳

سبک: شوتر اول شخص (FPS)

حالت ها:‌ تک نفره/چند نفره آنلاین

موتور : IW engine

پلتفرم ها: PlayStation 3, Xbox 360, Wii U, pc، (در آینده برای کنسول نسل هشتم نیز منتشر خواهد شد)

در آسایش، پسران، پدران خود را دفن می­کنند ولی در جنگ، پدران، پسران خود را! – هرودوت-

داستان این نسخه به کلی تغییر پیدا کرده و بازیباز با شخصیت­ های جدیدی رو به رو خواهد شد. ایستگاه فضایی Odin توسط گروهی که خود را فدراسیون می­ نامند مورد هجوم قرار می­گیرد و ایالات متحده دیگر مکانی امن برای زندگی نیست و دیگر آمریکا یک ابر­ قدرت نیست. بازیباز در نقش فردی به نام Logan Walker پا به میدان نبرد می گذارد. وی به همراه برادر و پدر خود که فرمانده لشکر است برای احیای ارزش­ های کشورش تلاش می­ کند. شخصیت­ سازی کاراکترهای جدید اصلا خوب نیست و آن کاراکتری که کاپیتان شپرد  یا مکتاویش و پرایس در طول 3 نسخه MW کسب کرده بودند قابل مقایسه با این “واکرها” نیست. هر چند در پایان بندی و حوادثی که پیش روی بازیباز رخ می­ دهد رفتارهای مثبتی دیده می­ شود ولی همچنان در میان کاراکترهای دنیای شوتر اول شخص، ضعیف هستند. به عنوان مثال کاراکترهای Battlefield 2: Bad Company را به یاد آورید که تعامل کاراکترها در روایت و پیش­برد داستان چقدر مهم بود. شاید در نگاه اول زیاد مهم نباشد ولی برای نقاطی از داستان که بازیباز قرارست شوکه و غافل­گیر شود تاثیر مستقیمی دارد. هر چقدر کاراکتر به دلِ بازیباز بنشیند، داستان و نبرد دلچسب­ تر خواهد شد.

 

برای مُردن دشمنانت دعا نکن دوست من! دعا کن فرد قوی­تری شوی.

علی رغم تبلیغات گسترده ­ای که برای نمایش جلوه­ های بصری شده، گرافیک این نسخه در برابر نسخه قبلی نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه پسرفت­ های بسیاری نیز داشته است. ایراد عمده­ ای که به بازی گرفتند در این است که چرا باید این بازی نه تنها حجیم باشد، بلکه برای اجرای بازی حداقل 6 گیگابایت رم نیز نیاز داشته باشد. همچنین برای پلتفرم PC فقط بر روی سیستم های 64 بیتی اجرا شود. بافت­ های بازی بسیار حجیم هستند و بارگذاری آنها به صورت لحظه ­ای نیست و در سیستم­ های ضعیف­ تر گرافیک بازی در حد کیفیت Xbox 360 خواهد بود. کاملا واضح و مبرهن است که هدف از بهینه ساختن گرافیک بازی فقط برای عرضه این عنوان برای نسل هشتم است وگرنه در بازی BattleField 4 علی رغم باگ­ های فنی و ریز و درشتی که داشته است، در سیستم­ های متوسط نیز با کیفیت گرافیکی تقریبا خوب و متوسط قابل اجرا است. با وجود این ایرادات، صحنه­ های سینمایی In-game بیشتر از پیش، در بازی وجود داشته و بازیباز را به وجد خواهد آورد. در مرحله نخست یا مقدمه بازی، قدرت انجین به بازیباز نشان داده می­ شود. محیط­ های بازی نیز همانند گذشته متنوع است با این تفاوت که هم اکنون در فضا و زیر اقیانوس نیز بازیباز می­ تواند با اسلحه خود پیش برود! مبارزه در فضای خلا بسیار جالب طراحی شده است. هر چند در ابتدا به علت عدم وجود جاذبه گرانشی زمین، تیراندازی اندکی سخت است ولی پس از چند دقیقه لذت بخش خواهد بود. همین اصل برای نبرد در اقیانوس نیز رعایت شده است با این تفاوت که گرافیک هنری زیر آب، از نظر شخص منتفد بهتر از روی آب است!

مرحله زیرآب یکی از بهترین مراحل بازی

مرحله زیرآب
یکی از بهترین مراحل بازی

دشمنِ دشمن من، دوستِ من است – کاپیتان پرایس

صداگذاری­ شخصیت­ها درخور توجه است و کار دوبلورهای شخصیت­ ها به نحو احسن انجام شد.David Buckley، آهنگساز این نسخه است. دیوید در ساخت موسیقی­ های متن بازی MGS 4 با هری گرگسون ویلیامز همکاری ویژه­ ای داشته است. البته دیوید باکلی، در عرصه آهنگسازی فیلم بیشتر فعال بوده ولی برای فرانچایز COD، حضور ایشان یک امتیاز برجسته در بخش موسیقی است. برای اولین بار در طول فرانچایز COD، از رپر مشهور و خوش نام آمریکایی، Marshall Bruce Mathers ملقب به Eminem برای ساخت تیتراژ پایانی بازی استفاده شده است. قطعه Survival که در آلبوم جدید Eminem تحت عنوان Marshal Matters 2 نیز وجود دارد، تیتراژ پایانی بازی را تشکیل داده است.

انسانی که برای هیچ چیز در زندگی خود ریسک نکند، لیاقتش مرگ است – مارتین لوتر

سیستم مبارزات بازی، تقریبا به همانند دیگر نسخه های MW می­باشد با این تفاوت که تغییر و تحولات اندکی به آن تزریق شده که از اولین تغییراتی که به چشم می­ آید حضور فعال سگ در بازی است! این مسئله در تبلیغات پیش از عرضه بازی نیز مانور داده شده و انصافا جالب از کار درآمده است. بازیباز می­ تواند سگِ بازی را که “رایلی” نام دارد کنترل کرده و همانند یک روبات در میدان نبرد برای پاک سازی و ماموریت اکتشاف استفاده کند. استفاده از سگ در هر مرحله امکان پذیر نیست و تقریبا در 30% ابتدایی بازی با سگ می­ توان بازی را پیش بُرد. سلاح­ها در بازی متنوع هستند و همچنین ادوات جنگی جدید و مدرنی نیز معرفی می­شود که به مذاق بازیبازهای این سبک خوش خواهد آمد.

نوآوری در بازی COD: Ghost واژه­ ی گمنامی است. این نسخه با دیگر نسخه­ های MW تفاوت چندانی ندارد. فقط چند سلاح، چند ادوات جدید به بازی اضافه شد. همچنین 2 مرحله متفاوت که در اقیانوس و ایستگاه فضایی Odin وجود دارد نیز کمک چندانی نمی­ تواند انجام دهد. منتقد نمی­ گوید این بازی بدی می­ باشد بلکه بحث سر نوآوری­ های است که بتوان این نسخه را با نسخه­ های پیشین تمییز قرار داد. حالت داستانی بازی 4 الی 5 ساعت در طی 17 ماموریت به اتمام می­ رسد.

بعضی از ماموریت ها با مخفی کاری باید پیش بُرد!

بعضی از ماموریت ها با مخفی کاری باید پیش بُرد!

مرگ همه مشکلات را حل می­ کند؛ انسانی نباشد، مشکلی هم نیست! –استالین

در حالت چندنفره نیز به همانند بخش تک نفره خبری از نوآوری­ های جدید نیست و صرفا تکرار مکررات است. حالت جدیدی تحت عنوان Extinction در این نسخه معرفی شده که بازیباز می ­بایست به صورت 4 نفره و گروهی در مقابل دشمنان فرا زمینی مقاومت کنند. به نوعی می­ توان گفت حالت Extinction همانند حالت زامبی در سری بازی های Black Ops بر پایه بقا (Survival) می­باشد. حالت چند نفره بعدی، Squads می­باشد که از چند بخش مختلف تشکیل شده است:

Wargame: در این سناریو، 5 بازیباز با همکاری یکدیگر باید با بات­ها (هوش مصنوعی) بازی کنند. اهدافی مثل نجات، تسخیر یا پاکسازی می­تواند در این سناریو انجام شود.

Squad assault: در این سنارییو، 5 به 5 بازیبازها می­توانند با یکدیگر نبرد کنند. این سناریو به شدت توصیه می ­شود.

loader

لطفا شکیبا باشید ...