1

پیشرفته ترین کشور جهان در کجاست؟

مسافرت پیشرفته ترین کشور کشورهای پیشرفته جهانگردی سفر ب کشور پیشرفته جهان پیشرفته
ثبت شده 2 سال پیش توسط کوثر نازاریان ویرایش شده در 1400/3/15

میخواهم به پیشرفته ترین کشور جهان سفر کنم شما میدونید کدوم کشور از همه جا پیشزفته تره؟


1 جواب

0
2 سال پیش توسط: پریسا قلی زاده

پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری کدامند؟

در این خبر پیشرفته ترین کشورها را از لحاظ فناوری به شما معرفی می کنیم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از واژه کشورهای توسعه یافته برای توصیف کشورهایی استفاده می‌شود که بر اساس معیارهایی به توسعه دست یافت اند. تعیین مصداق برای معیار یه توسعه یافتگی همواره مورد بحث بوده‌است، اما به طور کلی معیارهای اقتصادی معمولا شاخص اصلی کشورهای توسعه یافته بوده‌است. برای مثال، میزان سرانه درامد یکی از مهمترین معیارها است، و بنابراین، کشورهایی که دارای نرخ تولید ناخالص داخلی بالایی هستند، توسعه یافته محسوب می‌شوند.معیار مهم اقتصادی دیگر، میزان صنعتی بودن کشور است. برخی از این کشورها علاوه بر پیشرفت در این زمینه از نظر فناوری و تکنولوژی هم پیشرفت زیادی داشته اند. لیست زیر شامل پیشرفته ترین کشورهای دنیا در زمینه فناوری است:

 

پیشرفته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فناوری کدامند؟

 

1. ژاپن پیشرفته‌ترین کشور دنیاست. آنها مثلا دستگاهی با نام Dimensional Elevator ساخته‌اند که می‌تواند شما را تنها در عرض چند ثانیه به هر طبقه‌ای از ساختمان که می‌خواهید ببرد. از نظر فن‌آوری استفاده شده در سلاح، آنها اسلحه لیزری را ساخته که اشعه آن در هوا جریان پیدا می‌کند. در زمینه وسایل الکترونیکی هم می‌توان ژاپن را با قاطعیت تمام یک غول تمام عیار دانست.


2.  ایالات متحده امریکا در برخی از زمینه‌های فن‌آوری جز بهترین‌هاست. همین اینترنتی که استفاده می‌کنیم ساخته آمریکایی‌هاست. کالیفرنیا و فرمانت جز سریعترین شهرها از نظر سرعت اینترنت هستند. دفاتر مرکزی شرکتهای بزرگی چون اینتل، گوگل، دل، AMD و غیره در این کشور واقع شده است و این کشور در زمینه علوم هوا فضا یک قدرت تمام عیار است. 


3.  هند در زمینه توسعه نرم‌افزاری خیلی سریع رشد کرده است و بیشتر نرم‌افزارهای مورد نیاز فن‌آوری از هند می‌آید. شهر بانگالوره خانه توسعه دهندگان نرم‌افزار است. هند در تمامی زمینه‌های فن‌آوری در حال پیشرفت است، زمینه‌هایی چون علوم پزشکی، علوم مرتبط به جهان، و علوم جنگی. اولین دانشگاه در دنیا که تمام موضوعات و رشته‌های فن‌آوری و علوم را تدریس می‌کند در هند تاسیس شده است.


4.  کره جنوبی با ساخت روبات، هواپیما، قطار، خودرو و تهویه کننده‌های هوا خود را در میان فهرست پیشرفته‌ترین کشورها قرار داده است. کره با وجود برندهایی مثل ال‌جی و سامسونگ، منتظر یک فرصت استثنایی است تا جایگاه ژاپن را به عنوان پیشرفته‌ترین کشور دنیا از آن خود کند.


5.  آلمان پیشرفته‌ترین کشور دنیا در زمان جنگ جهانی دوم بود و در حال حاضر هم بین 9 کشور پیشرفته دنیا قرار گرفته است. اگر می‌خواهید مراکز فن‌آوری این کشور را ببینید، به شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت سر بزنید. مثال بارز دیگر از پیشرفته بودن این کشور، ورزشگاه المپیک واقع در برلین است. 


6.  چین تقریبا عامل شگفتی تمام کشورها شده، آنهم با پیشرفت بسیار زیادی که در زمینه فن‌آوری از خود نشان داده است. این کشور قصد دارد تا سال 2020 به قدرت برتر بعدی دنیا تبدیل شود. هر کشوری تکنولوژی ویژه خود را دارد که در آن بهترین است. مثلا آلمان در زمینه خودروسازی، ژاپن در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی و بازی، آمریکا در تولید اسلحه و چین هم در ساخت برخی از دستگاه‌های مهم مثل قطب‌نما و باروت که هنوز هم در بسیاری از زمینه‌های علمی استفاده می‌شود. البته نام چین یادآور کپی بی عیب و نقص از فن‌آوری‌های روز دنیا نیز است.


7.  کانادا از نظر فن‌آوری جز کشورهای پیشرفته است. آنها دستگاه‌های پرداخت بیسیم را ساختند و با اینکه هنوز در کارتهای اعتباری‌اشان چیپست وجود ندارد. اگر نگاهی به شرکتهای آمریکایی بیاندازید می‌بینید که اکثر آنها را کانادایی‌ها می‌گردانند و در ناسا هم فعالیت دارند. کانادایی‌ها ید طولایی در زمینه تولید فن‌آروی‌های نوین دارند.


8.  انگلیس سومین تولید کننده مقالات علمی در دنیاست. بعلاوه دانشمندانی دارد که این کشور را به سمت انقلاب علمی و صنعتی هدایت می‌کنند. انگلیس خیلی بیشتر از دیگر کشورهای دنیا به تولید تکنولوژی روز می‌پردازد و مصرف خیلی پایینی دارد.


9. روسیه یکی از آن کشورهایی است که در زمینه تولید ماشینهای سنگین سریعا رو به رشد است. به همین دلیل هم آنها را در این حوزه Big Daddy می‌نامند. روسیه دارای پیشرفته‌ترین سیستم دفاعی در دنیاست و به همین دلیل هم است که بیشتر کشورهای دنیا اسلحه‌های خود را از این کشور می‌خرند. غیر از مسائل دفاعی و جنگی، روسیه در زمینه هوا و فضا نیز بسیار فعال است. تمرکز اصلی روسها را می‌توان بر روی ساختن بهترین اسلحه‌ها توسط بهترین مهندسان دانست.

 

 

کشورهای مدرن دنیا را بشناسید

در این مطلب شما را با ده کشور مدرن جهان آشنا میکنیم.

 

 

توکیو، ژاپن
 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


یکی از مدرن ترین کشورهای جهان توکیو است که پر از تکنولوژی های جدید در صنعت روباتیک ، گوشی های هوشمند و خودروسازی است . توکیو برای اینکه همیشه در عرصه جدیدترین روندهای پیشرفت گام بردارد ، در استارتاپ ها سرمایه گذاری های متفاوتی انجام می دهد که عموما جوان های تیزهوش آن را تشکیل می دهند ؛ این جوانان از ایده های جدید و جذاب خود استفاده می کنند. توکیو به عنوان یکی از پیشرفته ترین شهرها در کل دنیا می باشد.

 



سنگاپور
 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


امروزه سنگاپور به عنوان یکی از جدیدترین و مدرن ترین شهرهای آسیایی محسوب می گردد. در سنگاپور آسمان خراش های شیشه ی با معماری های جدید و نو دیده می شود.این شهر با لقب شهر شیر شناخته می شود که به عنوان یکی از کم فسادترین و سالم ترین دولت های جهان شناخته می گردد. سنگاپور دارای قوانین سفت و سخت برای جرایم می باشد و همچنین سیستم آموزشی پیشرفته و دوست داشتنی ترین اقتصادهای جهان به عنوان جاذبه های دیگر این کشور به شمار می آید.

 



تالین، استونی
 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی

 

این کشور توانسته است با بی پروایی در تکنولوژی های نوآورانه پیش قدم باشد. همان طور که در سال 2002 دولت استونی اقدام به ایجاد شبکه های رایگان فای وای کرد که اکثر در مناطق مسکونی قرار داده می شد. در سال 2012 شبکه های مخابرانی فوق سریع در استونی گسترش پیدا کرده اند. البته در سال 2007 سیستم های انتخاب الکترونیکی در استونی رواج پیدا کردند.



هلسینکی، فنلاند

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


هلسینکی هم به عنوان یکی از پیشرفته ترین شهر فنلاند شناخته شده است و در سراسر شهر شبکه وای فای به صورت رایگان وجود دارد و همچنین دانشگاه های زیادی در آن دیده می شود که نشان میدهد مردم در اینجا چه میزان به بحث آموزش دقت می کنند.

 



بنگلور، هند
 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


بنگلوز در صنعت فناوری ارتباطات پیشرفت های زیادی داشته است و چون نیروی کار ارزان و با کیفیتی در دست دارد ، کمپانی های غربی مثل Dell و LinkedIn پروژه های خودشان را به آنها میدهند که سبب می شود مهندسان هندی زیادی دارای شغل باشند. پارک فناوری بنگلور امروزه به عنوان یک مجموعه ی می باشد که از کارخانه جات و موسسه ها و دفاتر اداری به چیزی گسترده تر از یک مرکز برون سپاری تبدیل شده است.

 



شانگهای، چین
 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


شانگها به عنوان پر جمعیت تر شهر چین می باشد و همچنین یکی از گسترده ترین کلان شهرهای جهان است.در دهه های گذشته یک مرکز اقتصادی بزرگ در شانگهای بنا شده است که می تواند با رقبای خود در سراسر جهان به رقابت بپردازد. یکی از پیشروان در اقتصاد جهان شانگ های می باشد. در شانگهای شما می توانید آسمان خراشه های مدرن شیشه ی را مشاهده کنید که در شب نور و روشنایی زیبا و چشم گیری را دارند.

 



سئول، کره جنوبی
 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


با اینکه در گذشته سئول بسیار فقیر به شمار میرفت اما هم اکنون شاهد پیشرفت های زیاد آن می باشد و توانسته است به عنوان یکی از پیشرفته ترین شهرهای جهان به شمار آید. سئول دارای موزه های بزرگ و معماری گسترده می باشد . این شهر دارای رستوران های شبانه روزی و باشگاه های بیلیارد است و همچنین علاقه زیادی به زندگی در شب دارند.

 



سانفرانسیسکو، آمریکا

 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


یکی از شهرهای پیشرفته در زمینه اجتماعی در آمریکا می باشد که در آن هزاران نفر به در آن به حوزه آی تی مشغول می باشند. در این منطقه شرکت های فناوری زیادی مثل اپل ، فیسبوک ، گوگل و … واقع شده اند . در سانفرانسیسکو افرادی زیادی که معمولا دوران20 تا 30 سالگی خود را سپری می کنند زندگی می کنند. در اینجا همه متصل به اینترنت می باشند.

 



لندن، انگلستان

 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


لندن به عنوان یکی از ارکان جهان مدرن می باشد. در این شهر قسمت های وسیعی از بناهای تاریحی و معماری های جذاب می باشد. جمعیت زیاد این شهر به وسیله شبکه های وسیعی از قطار به یکدیگر وصل شده اند . ساکنان لندن بالاترین رتبه در کیفیت زندگی را در انگلستان به خود اختصاص داده اند.

 



هنگ کنگ
 

کشورهای مدرن

کشورهای پر از تکنولوژی


یکی از پر جمعیت ترین شهرهای جهان است . این منطقه به صورت خود مختار در چین پیشرفت نموده است و در آن آسمان خراش های زیبایی را مشاهده می کنید که بسیار دیدنی و جذاب هستند. در دهه 70 میلادی هنگ کنگ به عنوان یکی از قدرت های جهانی مبدل شده است و از نظر حمل و نقل در رتبه های بالایی قرار داد به گونه ی که همه ی جمعیت هنگ کنگ به وسیله اتوبوس ها ، قطارها و قایق های مسافر بری پوشش داده شده اند. با اینکه این شهر از نظر آلودگی بسیار آسیب دیده است اما هنوز هم مردم آن از بالاترین عمر برخوردارند.

پیشرفته ترین کشورهای دنیا

۱.کانادا

درآمد کشور کانادا زیاد است. این کشور از نظر شاخص‌های اقتصادی بسیار وضعیت مطلوبی دارد. نرخ امید به زندگی هم در آن ۸۱ سال اعلام شده است. آنچه کانادا را در شمار پیشرفته ترین کشورهای دنیا قرار می‌دهد، سیستم حمل و نقل سریع ومجهز، سرعت بالای اینترنت، وجود زیرساخت‌های اصولی و مبتنی بر آخرین فناوری‌های دنیا و… است. این کشور زیبا اما سرد می‌تواند زندگی ایده آلی برای شهروندان خود فراهم کند.

راهنمای-سفر-به-کانادا-در-ژانویه

۲.ایسلند

ایسلند یکی از آرام‌ترین و صلح‌طلب‌ترین کشورهای دنیاست. در فهرست بهترین‌ها از نقطه نظرات مختلف معمولا ردپایی از این کشور دیده می‌شود. ایسلندی‌ها به محیط زیست اهمیت زیادی می‌دهند، در کسب و کار و اقتصاد موفق هستند و مردمانی آرام و فرهیخته دارند.

۳.هلند

هلند هم از کشورهای ثروتمند و پیشرفته‌ای است که برای زندگی کردن به شدت مناسب و مطلوب ارزیابی می‌شود. درآمد سالانه این کشور بالاست، سهم زیادی در صادرات محصولات کشاورزی به نقاط مختلف دنیا دارد و تساوی حقوق زنان و مردان در آن به یکی از ویژگی‌های جذابش بدل شده است. ثروتمند ترین کشورهای دنیا

آمستردام هلند

۴.دانمارک

دانمارک از زیباترین کشورهای اروپایی است که به دلیل شرایط اقتصادی خوبی که دارد و زیرساخت‌های قوی و مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا، همواره در فهرست مدرن‌ترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا حضور پیدا می‌کند. نرخ جرایم مختلف در این کشور به شدت پایین اعلام شده است.

موزه ملی دانمارک National Museum of Denmark

۵.سنگاپور

سنگاپور کشوری کوچک اما پیشرفته است. مزایای زیادی برای زندگی کردن در این کشور زیبا و کوچک وجود دارد. فناوری‌های روز دنیا در ابعاد مختلف زندگی ملت این کشور جریان دارند و وضعیت کسب و کار و اقتصاد هم به شدت مطلوب است. در میان کشورهای آسیایی، سنگاپور یکی از بهترن مقاصد برای سفر کردن و زندگی است. شادتذین کشورهای جهان

هزینه‌ی سفر به سنگاپور

۶.آلمان

آلمانی که بعد از جنگ‌های جهانی به سختی توانست روی پای خود بایستد اکنون در گروه پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا قرار دارد. جذاب نیست که کشوری با پشت سر گذاشتن سختی‌های فراوان به جایگاهی دست یافته است که بسیاری از افراد دنیا آرزوی زندگی کردن در آن را دارند. این کشور با صنایع قوی و فوق‌العاده‌ای مانند خودروسازی در شمار پیشرفته ترین کشورهای دنیا قرار دارد که زندگی بسیار خوبی را به شهروندانش پیشنهاد می‌کند. غمگین ترین کشورهای جهان

بازارهای کریسمس در آلمان - سنت های کریسمس

در آخر پیشرفته ترین کشورهای دنیا

پیشرفته ترین کشورهای دنیا بیشتر در قاره اروپا قرار گرفته‌اند. اگر بنا باشد که این فهرست را ادامه دهیم و از کشورهای دیگر هم نام ببریم، نروژ، سوئیس و اتریش هم به جمع کشورهای پیشرفته اضافه خواهند شد. وجود زیرساخت‌های صحیح در صنایع و بخش‌های مختلف مدیریتی این کشورها باعث شده است تا امکان بهره‌مندی از فناوری‌های تازه دنیا در امور مختلف برای‌شان به خوبی مهیا شود. رفاهی که فناوری و زیرساخت‌های اصولی برای‌شان به همراه داشته ، زندگی امن و آرامی را برای شهروندان فراهم کرده است.

بهترین کشورهای دنیا در سال 2021 را بشناسید

۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | اخبار | ۴۵۲۵۶ بازدید

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

امتیاز ۱۳۹۵ نفر۳.۵ از ۵

  • Share on Facebook
  • Tweet
  • Pin it
  • Share on LinkedIn
  • Send email

بهترین کشورهای دنیا در سال 2020 و 2021 برای زندگی مشخص شد. این کشورها بر اساس گزارش دانشگاه پنسیلوانیا و گروه مشاورین بی ای وی تعیین شده‌اند. همچنین می توانید لیست زیبا ترین کشورهای جهان را مشاهده نمایید.

 

 

 

دانشگاه پنسیلوانیا و گروه مشاورین بی ای وی با در نظر گرفتن یک سری فاکتور همچون سطح رفاه اجتماعی و البته نظرسنجی از نزدیک به 20 هزار نفر بهترین کشورهای دنیا را مشخص کرد. همانطور که انتظار داشتیم، سوئیس بر اساس این گزارش بهترین کشور دنیا لقب گرفت! اما برای تعیین بهترین کشورهای دنیا چه فاکتورهایی مد نظر بوده است؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کیفیت زندگی
  • قدرت اقتصادی
  • سهولت کسب و کار
  • تمایل شهروندان برای مهاجرت (پایین‌تر، بهتر)
  • فرهنگ و هنر
  • نفوذ فرهنگی (دیدگاه سایر مردم جهان درباره آن کشور)
  • تجربه زندگی
  • کارآفرینی

 

بیشتر بخوانید : پیشرفته ترین و مدرن ترین شهرهای دنیا را بشناسید

 

بهترین کشورهای دنیا کدامند؟

فراموش نکنید این لیست ثابت نیست. ممکن است گروه یا سازمانی دیگر، به وسیله ارزیابی مجدد بر اساس فاکتورهای متفاوت و نظرسنجی از یک جامعه شرکت‌کنندگان دیگر، به نتایج متفاوتی برسد. با این حال، با مشاهده کشورهای زیر متوجه خواهید شد با هر نوع ارزیابی، آن‌ها همچنان جزو برترین کشورهای جهان خواهند بود! به عبارتی برتری آن‌ها به همه ثابت شده است!

 

بهترین کشورهای دنیا

 

فهرست زیر به ترتیب چیده شده است. اولین نام به بهترین کشور دنیا تعلق داشته و آخرین نام، دهمین کشور برتر دنیا را بر اساس فاکتورهای ذکر شده در بالا نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • سوئیس
  • کانادا
  • ژاپن
  • آلمان
  • استرالیا
  • انگلیس
  • آمریکا
  • سوئد
  • هلند
  • نروژ

اما بر اساس هر یک از فاکتورهای بالا، کشورهای متفاوتی در رده نخست قرار دارند. به عبارتی ممکن است یک کشور، در مجموع، به عنوان برترین کشور دنیا معرفی نشده باشد، اما در یک یا چند مورد از معیارهای بالا همچون قدرت اقتصادی، از بقیه در وضعیت بهتری قرار بگیرد. با این حال رتبه‌بندی بالا، با در نظر گرفتن امتیاز در همه بخش‌ها بوده است.

 

بهترین کشورهای دنیا

 

در ادامه بر اساس معیارهای انتخاب بهترین کشورهای دنیا اقدام به رتبه‌بندی کشورها می‌کنیم. جالب است بدانید برخی کشورها، بر اساس تعدادی از معیارها به رتبه خوبی دست پیدا کردند،‌ اما به خاطر پایین بودن امتیازشان در مجموع، به لیست ده کشور برتر دنیا راه پیدا نکردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کارآفرینی: آلمان، آمریکا، ژاپن، انگلیس، سوئیس
  • تجربه زندگی: برزیل، ایتالیا، اسپانیا، یونان، تایلند
  • شهروندی: سوئد، کانادا، نروژ، هلند، دانمارک
  • نفوذ فرهنگی: ایتالیا، فرانسه،اسپانیا، آمریکا، انگلیس
  • فرهنگ و هنر: ایتالیا، اسپانیا، یونان، فرانسه، مکزیک
  • تمایل شهروندان برای مهاجرت: امارات، هند، چین، مصر، ژاپن
  • سهولت کسب و کار: لوکزامبورگ، سوئیس، کانادا، دانمارک، سنگاپور
  • میزان قدرت اقتصادی: آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، انگلیس
  • کیفیت زندگی: کانادا، دانمارک، سوئد، نروژ، استرالیا

 

همچنین مطالعه کنید : پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

بد نیست نگاهی به سایر بهترین کشورهای دنیا نیز بیندازیم. فرانسه، چین و سنگاپور به ترتیب به رتبه 12، 15 و 16 دست پیدا کردند. رتبه اتریش 18 بوده و امارات در 22 قرار دارد. جایگاه عربستان به 31 و ترکیه به 35 می‌رسد. اسلواکی، آذربایجان و قزاقستان به ترتیب در رتبه‌های 52، 61 و 66 واقع شده‌اند.

 

در نهایت جالب است نگاهی به بدترین کشورهای دنیا نیز داشته باشیم! بر اساس مجریان تحقیق، چند کشور آخر و قرار گرفته در انتهای لیست بهترین کشورهای دنیا باید با عنوان بدترین‌ها شناخته شوند! در انتهای فهرست نام لبنان قرار گرفته و بدترین کشور دنیا لقب گرفته است. بالاتر از آن صربستان، عمان، بلاروس، تونس، اوکراین و غنا حضور دارند.

  • facebook
  • twitter
  • flipboard
  • mail icon
  •  
  • balatarin
  • telegram
  • messenger-dsk

اندازه متنAaAa

اغلب اختراعات، کشف‌ها و گام‌های بزرگ روبه جلو در جهان بیش از آن‌که حاصل نبوغ و استعداد‌های فردی باشند، حاصل کار دسته‌جمعی زنان و مردانی هستند که در گروه‌های تیمی فعالیت می‌کنند. با این حال آیا می‌توان گفت چه ملتی باهوش‌ترین ملت جهان به شمار می‌رود و مردمان چه کشوری بیشترین سهم را در پیشرفت بشری داشته‌اند؟

جدیدترین تلاش برای رده‌بندی کردن کشورهای جهان در این زمینه‌ به سال گذشته بازمی‌گردد که طی فهرست اعلام شده، ژاپن هوشمندترین کشور جهان لقب گرفته است.

به گزارش فوربس در این رده‌بندی سه فاکتور شامل شمار برندگان جایزه نوبل هر کشور (برای سنجش هوش تاریخی)، متوسط آی‌کیو (برای سنجش هوش نسل کنونی) و نمره کسب شده تحصیلی (برای سنجش هوش بالقوه نسل آینده ) برای محاسبه جایگاه هر کشور مورد محاسبه قرار گرفتند.

 

آمریکا در این لیست در رتبه چهارم قرار دارد. این جایگاه بی‌شک مدیون عملکرد خیره‌کننده دانشمندان این کشور در بردن ۳۶۸ جایزه نوبل است.

این در حالی است که در ریز جزییات، مردم آمریکا از حیث آی‌کیو در رده ۲۸ و از لحاظ نمرات تحصیلی در رده ۱۳ قرار دارند. امری که نشان می‌دهد ممکن است این کشور به لحاظ موقعیت آینده با دشواری‌هایی مواجه باشد.

در همین زمان اروپا با پنج کشور در ده کشور برتر مقام نخست‌ میان قاره‌ها را به خود اختصاص داده است. سوئد در جایگاه دوم، هلند در جایگاه پنجم، روسیه ششم، بلژیک هفتم و بریتانیا در رده هشتم این لیست قرار دارند.

هرچند کشورهای آسیایی در ده کشور اول حضور چشمگیری ندارند، با این حال داده‌های جداول نشان می‌دهد که نسل بعدی این کشورها در جایگاه مناسبی به سر می‌برند.

 

با وحود آنکه سنگاپور در رده‌بندی کلی در جایگاه ۲۵ فهرست قرار دارد، اما نگاهی به جزئیات نشان می‌دهد که در هر دو جدول بهره‌هوشی و دستاوردهای تحصیلی مقام نخست را در اختیار گرفته است. در واقع رتبه ۷۳ سنگاپور در زمینه برندگان جایزه نوبل باعث تنزل رتبه کلی این کشور شده است.

در لیست شمار برندگان نوبل بعد از آمریکا، بریتانیا با ۱۳۲ برنده نوبل، آلمان با ۱۰۷ و فرانسه با ۶۲ جایزه قرار دارند. در میان کشورهای آسیایی بیشترین برنده جایزه نوبل ژاپن است. بعد از ژاپن، هند با ۱۰ و چین با ۹ نوبل قرار گرفته‌اند.

در لیست نمرات تحصیلی نیز سنگاپور، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، تایوان، ژاپن، روسیه، چین، ماکائو، قزاقستان و لیختن‌اشتاین در رده‌بندی ده کشور نخست جای گرفته‌اند.

از ده کشور برتر جهان در زمینه بهره‌هوشی، ۶ کشور آسیایی هستند. سنگاپور رتبه اول، چین دوم، هنگ‌کنگ سوم، کره‌جنوبی و تایوان مشترکا چهارم و ژاپن رتبه ششم را در این فهرست به خود اختصاص داده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مطالب مرتبط

دبی به یک شهر کاملا هوشمند تبدیل می‌شود

کدام کشورها بیشترین جایزه نوبل را دریافت کرده‌اند؟

هوش انسانی یا هوش مصنوعی؛ غالب و مغلوب کدامند؟

https://per.euronews.com/2020/09/09/ranking-for-the-smartest-countries-in-world

loader

لطفا شکیبا باشید ...