0

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس رفع استرس عزت نفس اعتماد به نفس بالا مثبت اندیشی خودباوری
ثبت شده 2 سال پیش توسط فاطمه حمیداوی ویرایش شده در 1400/3/13

میخواستم با این راهکار ها آشناشوم‌ میشه راهنمایی کنید.ممنون

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس چیست؟

5 جواب

0
2 سال پیش توسط: پریسا قلی زاده

۶۳ روش برای بالا بردن اعتماد به نفس

 

 

بالا بردن اعتماد به نفس

 

 

 ۳۱

 اشتراک‌گذاریWhatsAppTelegramFacebookLinkedin

اعتماد به نفس ابزاری است که ‌می‌توانید در زندگی روزمره برای هر کاری مثل افزایش اطمینان به خود، مدیریت ترس‌ها و انجام کارهایی که واقعا برایتان مهم هستند، از آن استفاده کنید، اما تعداد کمی از افراد می‌دانند اعتماد به نفس مثل یک عضله است و برای تقویتش باید همیشه از آن استفاده کرد، یعنی اگر آن را به کار نبرید، تحلیل خواهد رفت. به همین دلیل ۶۳ روش برای بالا بردن اعتماد به نفس معرفی می‌شود تا در این زمینه خبره شوید.


حتما بخوانید: ۸ راه تضمین شده برای افزایش اعتماد به نفس


۱. یادگیری کار مفیدی است، پس در یک کلاس ثبت نام کنید و از آن لذت ببرید.

۲. برای اینکه از خودتان بیرون بیایید، از همسر یا دوستی صمیمی‌ بپرسید امروز چه کاری می‌توانید برایش انجام دهید.

۳. به باشگاه بروید. اثرات روانی ورزش باعث ایجاد حس خوبی در شما می‌شود.

۴. به یک رویداد اجتماعی بروید و به جای نگرانی در مورد مسائل خودتان، روی اینکه چطور می‌توانید به دیگران کمک کنید، تمرکز کنید.

۵. دقیقا مشخص کنید چه چیزهایی واقعا برایتان مهم است. اگر این چیزها در زندگی‌ان وجود ندارند، باید آنها را وارد زندگیتان کنید.

۶. فهرستی از چیزهایی که در زندگیتان با آنها کنار می‌آیید، تهیه کنید و بنویسید که چطور می‌توانید هر کدام را حذف کرده یا به حداقل برسانید.

۷. یک پیروزی یا موفقیتی را که تجربه کردیه‌اید به یاد بیاورید و بابت آن به خودتان افتخار کنید. ارزش قائل شدن برای دستاوردهایتان نه تنها خودستایی نیست، بلکه برای سلامت‌ شما لازم است.

۸. دفعه‌ی بعد که در یک رویداد اجتماعی حضور یافتید، فقط در کنار آشنایان نمانید. سعی کنید سر صحبت را با غریبه‌ها باز کنید تا تجربیات جدیدی به دست آورید.

۹. دفعه‌ی بعد که در حال طفره رفتن از انجام کاری بودید (دعوت شدن به یک مهمانی، یک پروژه‌ی چالشی یا هر چیز دیگر)، بگویید «به جهنم» و هر طور شده آن را انجام دهید.

۱۰. هر روز کاری انجام دهید که باعث شادی درونی یا لبخندی بر لبتان شود.


حتما بخوانید: ۱۱ عادت افرادی که واقعا احساس خوشحالی می‌کنند


انجام روزی یک کار برای ایجاد لبخند بر روی لب‌تان، اعتماد به نفس را بالا می‌برد.

۱۱. الگوهای فکری را که باعث می‌شوند به خودتان شک کنید یا بیش از حد به خودتان سخت بگیرید پیدا کنید. حالا تصور کنید دوست صمیمیتان دقیقا چنین مسیری را رفته و اکنون پا پس کشیده است. به وی چه خواهید گفت؟

۱۲. اگر مجرد هستید،‌ دختر یا پسر مورد علاقه‌تان را به بیرون دعوت کنید.

۱۳. همیشه باید ذهنتان را تغذیه کنید، پس فهرستی تهیه کیند از ۲۰ چیزی که ذهنتان را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد و حتما از آنها در زندگیتان استفاده کنید.

۱۴. از بازی کردن چند نقش مختلف و قرار دادن خودتان در موقعیتی‌هایی که فکر می‌کنید دیگران از شما انتظار دارند، دست بردارید.

۱۵. سعی کنید هر بار که به خودتان می‌گویید، نمی‌توانید چیزی را داشته باشید یا چیزی را به دست نخواهید آورد یا به اندازه‌ی کافی برای به دست آوردن خواسته‌هایتان خوب نیستید، جلوی این افکار را بگیرید.

۱۶. از تصمیم‌های بدون اراده اجتناب کنید. بر اساس آنچه واقعا برایتان اهمیت دارد، تصمیمات سنجیده بگیرید.

۱۷. دفعه‌ی بعد که در مقابل یک ریسک یا چالش مقاوت کردید، به صدای درونیتان گوش دهید و به دنبال راهی برای اصلاح آن باشید. از خودتان بپرسید «چه چیز این را آسان‌تر می‌کند؟»

۱۸. از احمق به نظر رسیدن می‌ترسید؟ همه همین‌طور هستند، اما چیز مهمی نیست، پس اجازه ندهید مانع شما شود. با خودتان تکرار کنید: «اهمیتی ندارد».

۱۹. حتی برای یک لحظه فکر نکنید، نمی‌توانید با اعتماد به نفس باشید. همین حالا مسئولیت چیزهای زیادی بر دوش شماست که با اعتماد به نفس انجامشان می‌دهید. کافی است آنها را شناسایی کنید تا احساس خوبی در شما ایجاد شود. به کارهایی فکر کنید که آنها را بدون به وجود آمدن سؤال از اعتماد به نفس کافی برای انجام آنها انجام می‌دهید.

۲۰. به شک و تردیدهایتان گوش دهید، اما آماده باشید پس از شنیدن‌شان، تصمیم‌های آگاهانه و سنجیده بگیرید. گاهی شک‌هایتان به شما اجازه می‌دهد تا بفهمید باید برای چه چیز آماده باشید، پس می‌توانید در حرکت رو به جلویتان از آنها استفاده کنید.


حتما بخوانید: چگونه مهربان باشیم؟


برای بالا بردن اعتماد به نفس، خودتان را در آینده با اعتماد به نفس، جذاب و پر نشاط تصور کنید.

۲۱. به زمانی فکر کنید که احساس می‌کردید انبوهی از راه‌های مختلف برای یک موقعیت در ذهنتان وجود دارد و شما بر روی همه‌شان کار می‌کردید. چطور این کار را می‌کردید و دلیل اینکه احساس بسیار خوبی داشتید، چه بوده است؟

۲۲. تعداد زیادی قوانین تاریخ گذشته‌ای برای شما وجود دارند که تعیین می‌کنند چه کار کنید و چه کار نکنید، چه کار باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید. این قوانین تفکر و رفتار شما را محدود می‌کنند. آنها را دور بریزید و ببینید تا چه اندزه از تصمیم‌گیری‌های بی‌پروایانه، احساس آزادی می‌کنید.

۲۳. آیا وقتی کاری را به بهترین نحو انجام نمی‌دهید یا فرصتی را از دست می‌دهید، از دست خودتان عصبی می‌شوید؟ خودتان را سرزنش نکنید، چون باعث می‌شود احساس بدتری داشته باشید. در عوض کاملا با خودتان روراست باشید و پرسید که چه چیز از موقعیت به دست آورده و چه چیزهایی از دست داد‌ه‌اید. بر اساس این موازنه‌ی برد/باخت، دفعه‌ی بعد می‌توانید چه انتخاب متفاوتی داشته باشید؟

۲۴. اگر همه کار در زندگی انجام داده بودید، دیگر نیازی نبود که بترسید. پس هرگز فکر نکنید که ترسیدن به معنای بی‌اعتماد به نفس بودن است، بلکه به معنای این است که شما در حال طی کردن مسیر جدیدی هستید.

۲۵. اگر افرادی در زندگیتان حضور دارند که باعث دلسردی‌ شده یا شما را کوچک می‌شمارند، باید به آنها بگویید که انتظار رفتاری دیگر از ایشان دارید. لیاقت شما بهتر از این است.

۲۶. با همه خوش و بش کنید. این کار راحتی برای ایجاد ارتباط با دیگران و خوشگذرانی است.

۲۷. در رابطه‌ای که ظاهرا کمی کسل‌کننده شده، کمی بیشتر خود واقعیتان را بروز دهید.

۲۸. برای همه‌ی تجربیات‌ خود، چه خوب و چه بد، ارزش قائل شوید. این تجربیات به‌طور مساوی درست هستند و پنهان کردن بعضی چیزها، فقط به دلیل اینکه دوستشان ندارید، باعث ایجاد تضاد و تناقض می‌شود.

۲۹. همیشه بدانید وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرید، بهترین گزینه برای آن هستید، صرف‌نظر از اینکه همه چیز چقدر سخت شود.

۳۰. بیش از حد درگیر ماجراهای موجود در زندگیتان نشوید و به دنبال راه‌های کاربردی‌تری برای کنار آمدن با آن باشید.


حتما بخوانید: افراد با اعتماد به نفس چه کارهایی را متفاوت انجام می‌دهند


به یاد آوردن موفقیت‌ها و دستاوردهای گذشته، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود.

۳۱. دائما در حال جبران لطف دیگران نباشید، چون اغلب بدین معناست که ارزش خودتان را دست کم می‌گیرید.

۳۲. اگر می‌خواهید پایتان را به زمین بکوبید و فریاد بزنید «من لایق بهتر از این هستم!»، گامی به عقب برداشته و بگویید «من می‌توانم بهتر از این باشم.»

۳۳. اعتماد به نفس گاهی به معنای تأیید این است که شما اشتباه کرده‌اید. همیشه آماده باشید که اشتباه‌ خود را بپذیرید و ذهنیت‌ خودتان را تغییر دهید.

۳۴. به غرایزتان اعتماد کنید، چون معمولا درست هستند.

۳۵. ترس راهی است برای اینکه بدانید قرار است رشد کنید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید. ترس چیز خوبی است، پس از آن برای جلو رفتن و نه فرار کردن، استفاده کنید.

۳۶. تصور کنید با خودِ موفق، با اعتماد به نفس، جذاب و پر شور و نشاط‌تان در آینده ملاقات می‌کنید، خودی که دوست دارید دقیقا به آن شکل باشید. این خود به شما چه خواهد گفت؟

۳۷. احساس نکنید همه‌ی کارها را باید خودتان انجام دهید. گاهی رفتار با اعتماد به نفس‌ به معنای درخواست کمک است.

۳۸. فردا از یک فرصت استفاده کنید. هر فرصتی، بزرگ یا کوچک، فقط از آن استفاده کنید.

۳۹. در کنار افرادی باشید که به شما احساس خودتان بودن می‌دهند، پس بیشتر زمان خود را با افرادی که حامی و مشوقتان هستند سپری کنید و کمترین زمان ممکن را به کسانی اختصاص دهید که شما را دست کم می‌گیرند.

۴۰. از تقلا و کشمکش با امور ناخوشایند در زندگیتان دست بردارید؛ محیطی بدون تناقض در اطرافتان ایجاد کنید تا بتوانید خودتان باشید.


حتما بخوانید: نگذارید این ترس ها موفقیت شما را تهدید کنند


یکی از راه‌های بالا بردن اعتماد به نفس، توجه به حالت بدن است.

۴۱. هیچ کس مستقل نیست و شما هم نیاز دارید تا بخشی از جهان اطرافتان باشید که به شما احساس اعتماد به نفس بدهد. چه چیزی برایتان مهم است که می‌توانید در آن شرکت کنید؟

۴۲. سود و زیان را فراموش کنید. در مواجهه با چالش‌ها و ترس‌هایتان کاری شجاعانه انجام دهید.

۴۳. روی مهارت‌هایی کار کنید که برای برنده شدن در چیزهایی که برایتان اهمیت دارد، به آنها نیاز دارید. روی چه چیزی می‌توانید تمرین کنید تا شانس بردن شما را بالا ببرد؟

۴۴. بدن آینه‌ی ذهن است، پس تغییر بدنتان به یک حالت با اعتماد به نفس، نتایج شگفت‌انگیزی خواهد داشت.

برای تهیه مجموعه صوتی اعتماد به نفس کلیک کنید

۴۵. وقتی به ۹۰درصد از چیزی می‌رسید در حال کار کردن روی آن هستید، دلسرد یا بی‌انگیزه نشوید. به تلاشتان ادامه دهید و خواهید دید که در ۱۰درصد باقیمانده معجزه رخ می‌دهد.

۴۶. همچنان خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید؟ دست از این کار بردارید، آن وقت مجبور نخواهید بود با مقایسه، به خودتان اعتبار ببخشید. شما به همان اندازه‌ی کافی جذاب هستید.

۴۷. سرتان را در محل کار بالا بگیرید و اگر فکر می‌کنید چیزی باید اصلاح شود یا ایده‌ای دارید که به نظرتان جذاب است، حرفتان را بزنید.

۴۸. اگر مدتی است که در تلاش برای فهم چیزی هستید، دست از تقلا برای فهمش بردارید. آن را همانطور که فهمیده‌اید، قبول کنید.

۴۹. در برخورد با افراد تازه، خجالتی هستید؟ مشکلی نیست، اصلا خجالتی بودن بد نیست و بدین معنا نیست که اعتماد به نفس ندارید. بیش از حد به خودتان سخت نگیرید، با خودتان درگیر نشوید و فکر نکنید کمتر از آنچه باید هستید. با این طرز فکر، خجالتی بودنتان بدتر می‌شود.

۵۰. محیط اطراف شما مستقیما بر درکتان از خود تأثیر می‌گذارد، پس اگر اطرافتان بهم‌ریخته و پر از کاغذ و آت و آشغال است، یک روز را به مرتب کردن وسایلتان اختصاص دهید و منظم شوید.


حتما بخوانید: چرا آدم‌های موفق، باز هم ناراحتند؟


وقتی سخت‌ترین کار را زودتر انجام دهید، اعتماد به نفس بالا می‌رود.

۵۱. فهرستی از چیزهای جالبی که دوست دارید در زندگیتان انجام دهید، آماده کنید و با اولین چیزی که شما را سر شوق می‌آورد، آغاز کنید.

۵۲. خوشحالی یا ارزشتان را به بودن در یک رابطه یا تأیید شدن توسط فردی دیگر وابسته نکنید. ابتدا ارزش ذاتی خود را پیدا کنید، در نتیجه روابط و اعتماد به نفستان به اندازه‌ی کافی بهتر می‌شود.

۵۳. می‌توانید از نقاط قوت‌ خود برای غلبه بر هر نقطه ضعفی استفاده کنید. همه‌ی ما نقطه ضعف‌هایی داریم، اما فقط اگر به آنها اجازه دهید، باعث کم شدن اعتماد به نفستان می‌شوند.

۵۴. هر چه انجام کار بزرگ در فهرست کارهایتان را بیشتر به تعویق بندازید، انرژی بیشتری از شما می‌گیرد و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. آن را انجام دهید و خودتان را خلاص کنید.

۵۵. چه چیزها، موضوعات و مشوق‌های طلایی همیشه در زندگی شما بوده است؟ اگر چنین چیزهایی اکنون در زندگیتان وجود ندارند، باید اولویت‌هایتان را تغییر دهید.

۵۶. تصویر ذهنی شما از بدنتان اهمیت دارد، چون اگر رابطه‌ی بدی با آن داشته باشید، از درون احساس اعتماد به نفس نخواهید داشت. به بدنتان رسیدگی کنید تا با هم در یک راستا قرار بگیرید.

۵۷. با اعتماد به نفس بودن، فرآیندی مداوم است. یک هدف یا نقطه‌ی مقصد نیست که به آن برسید و سپس متوقف شوید. وقتی به بهترین نحو عمل کنید، اعتماد به نفس‌ همیشه شما را حمایت‌ می‌کند.

۵۸. مسیر جدیدی امتحان کنید. آشنا بودن با مسیرهای پر رفت‌و‌آمد زندگیتان به سادگی می‌تواند به بی‌علاقگی و عدم ارتباط تبدیل شود. راه جدید شما را هوشیار نگه می‌دارد.

۵۹. به سادگی برای انجام یک تکلیف و فقط به خاطر اینکه طرف مقابل ناراحت نشود، «بله» نگویید. می‌توانید مؤدبانه به درخواست‌هایی که برایتان ممکن نیست، جواب رد بدهید و حتی نیاز به دلیل‌تراشی ندارید.

۶۰. به افرادی که برایشان احترام قائل هستید و به نظرتان با اعتماد به نفس هستند، نگاه کنید. از آنها تقلید نکنید، اما آنچه را باعث تمایزشان در داشتن اعتماد به نفس می‌شود، شناسایی کنید و یاد بگیرید.

۶۱. برنامه‌ای برای انجام همه‌ی کارها‌یتان بچینید و انتخاب‌هایی آگاهانه برای دنبال‌ کردن این برنامه داشته باشید. مشاهده‌ی پیشرفتتان، باعث تقویت خودتان می‌شود.

۶۲. زمانی که احساس می‌کنید کل تمرکزتان به درونتان است و از شک و ترس فلج شده‌اید، توجه‌تان را به بیرون و به آنچه می‌توانید با آن تعامل داشته باشید، معطوف کنید.

۶۳. همچنان خودتان را برای شکست یا اشتباهات‌ سرزنش می‌کنید؟ شاید این کار مانع از شادی در زندگیتان نشود، اما به شما کمک نمی‌کند تا از این مسیر عبور کنید. بهتر است با قبول هر چیز خوب یا بد، تمرین کنید که زندگی غنی داشته باشید.

برگرفته از: lifehack

تقویت اعتماد به نفس با ۶ راهکار تضمینی

توسط امین ادراکی منتشر شده در فروردین 1396 آخرین به‌روزرسانی آذر 1397زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اعتماد به نفس

تقویت اعتماد به نفس

 ۷۰

 اشتراک‌گذاریWhatsAppTelegramFacebookLinkedin

اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

در این متن قرار است ۶ راه برای بالا بردن اعتماد به نفس به شما پیشنهاد بدهیم. لطفا ما را تا پایان همراهی کنید.

 


حتما بخوانید: علائم کمبود اعتماد به نفس چیست؟


۱. از زبان بدن‌تان به درستی استفاده کنید

زبان بدن هر کس نشان می‌دهد که آن فرد چقدر به خودش اطمینان دارد. از چهره‌ی بعضی آدم‌ها می‌شود فهمید که حتی خودشان هم خودشان را قبول ندارند! طوری خودتان را نشان بدهید که همه بدانند می‌توانید هر موقعیتی را مدیریت کنید و بر اوضاع کاملا مسلط هستید. اگر اعتماد به نفس را در ظاهرتان نشان بدهید و از زبان بدن‌تان به درستی استفاده کنید، نه تنها حس می‌کنید که از پس هر چیزی برمی‌آیید، بلکه دیدگاه دیگران هم نسبت به شما تغییر می‌کند و به توانایی‌هایتان اعتماد می‌کنند.

  • سرتان را بالا بگیرید، صاف بنشینید، به آرامی شانه‌هایتان را عقب ببرید تا در راستای ستون فقرات‌تان قرار بگیرند، شل و ول دست ندهید و وقتی صحبت می‌کنید مستقیما به فرد مقابل‌تان نگاه کنید.

حتما بخوانید: زبان بدن افراد با اعتماد به نفس چگونه است؟


۲. درست لباس بپوشید

تقویت اعتماد به نفس - لباس پوشیدن

وقتی ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. لباس‌ها و لوازم مناسب انتخاب کنید، زندگی و کارتان را جوری نظم و ترتیب بدهید که در خور شخصیت شما باشد و احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید، همه‌ی اینها باعث تقویت اعتماد به نفس شما می‌شود. لباس‌تان باید طوری باشد که موفقیت را نشان بدهد. لوازم شخصی شما نشان‌دهنده‌ی شخصیت‌تان هستند پس در انتخاب‌شان دقت کنید.

  • یک لباس مناسب و زیبا که توجه دیگران را جلب کند، می‌تواند به شروع یک مکالمه کمک کند.

حتما بخوانید: ارتباط بین طرز لباس پوشیدن و نوع شخصیت شما


۳. جسورانه و جذاب صحبت کنید

سخنرانان خوب، با اعتماد به نفس، با ثبات و با یک ریتم مناسب صحبت می‌کنند. آنها یاد گرفته‌اند در صحبت کردن تأثیرگذارتر باشند، به جای اینکه حین سخنرانی تپق بزنند و گیر کنند، شمرده حرف می‌زنند و بین صحبت‌هایشان مکث می‌کنند.

  • یک لحن جسورانه، جذاب و در عین حال مؤدبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید تا اعتماد به نفس‌تان را نمایش بدهید. این‌ طوری عزت نفس‌تان بیشتر می‌شود و به خودتان ایمان می‌آورید. برای اینکه جدی به نظر برسید، خیلی هیجان‌زده و عصبی نباشید و زیادی نخندید. اگر مردم حس رهبری را در شما ببینند به صحبت‌هایتان بیشتر توجه می‌کنند.
برای تهیه مجموعه صوتی اعتماد به نفس کلیک کنید

۴. مثبت فکر کنید، مثبت عمل کنید

تقویت اعتماد به نفس - مثبت فکر کردن

انرژی مثبت باعث نتیجه‌ی مثبت هم می‌شود، پس سعی کنید نیمه‌ی پر لیوان را ببینید و به مسائل منفی فکر نکنید.

  • همیشه لبخند بزنید، بخندید و با آدم‌های مثبت معاشرت کنید تا هم خودتان حس بهتری داشته باشید و هم کسانی که دور و برتان هستند.
  • یک دفترچه‌ی یادداشت داشته باشید و هدف‌ها و موفقیت‌های روزانه‌تان را در آن بنویسید. شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام می‌دهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد.

حتما بخوانید: چگونه مثبت فکر کنیم؛ ۱۰۰ تمرینی که حالتان را خوب می‌کند


۵. مرد عمل باشید

تقویت اعتماد به نفس فقط به ظاهر خوب نیست، باید خوب هم عمل کنید. در یک مهمانی یا رویداد اجتماعی، با آدم‌هایی که نمی‌شناسید سر صحبت را باز کنید یا کار یا پروژه‌ای را که در حالت عادی برای‌تان ترسناک است، قبول کنید. اعتماد به نفس داشتن را تمرین کنید و مطمئن باشید که خیلی زود عزت نفس جزئی از وجودتان می‌شود.

  • تنبلی و دست روی دست گذاشتن فقط ترس و تردید برای‌تان به همراه می‌آورد، در حالی که اگر عمل کنید، اعتماد به نفس و جرئت‌تان بیشتر می‌شود. به عنوان یک تمرین، ترس‌ها و توانایی‌هایتان را بنویسید. خیلی‌ها به شما می‌گویند روی ضعف‌هایتان کار کنید اما بهتر است روی نقاط قوت‌تان سرمایه‌گذاری کنید و آنها را پرورش بدهید. اگر وقت و انرژی‌تان را وقف نقاط مثبت‌تان بکنید، اعتماد به نفس در وجود‌تان جرقه می‌زند و روز به روز بیشتر می‌شود.

حتما بخوانید: درمان تنبلی با ۲۴ توصیه نه چندان سخت


۶. آماده باشید

یادتان باشد: برنامه‌ریزی جلوی عملکرد ضعیف را می‌گیرد. هر چقدر آماده‌تر باشید، احساس شایستگی و مهارت بیشتری خواهید داشت و اعتماد به نفس‌تان هم بیشتر می‌شود. آمادگی باعث می‌شود که اتفاق‌های بد و ناگهانی زندگی، نتوانند شما را شکست بدهند.

  • همه چیز را در مورد کار، رشته‌ی تحصیلی، هدف‌ها و خلاصه هر چیزی که مسیر زندگی‌تان را به سمت موفقیت هدایت می‌کند یاد بگیرید. قبل از اینکه یک کار را شروع کنید به انتظارها و هدف‌هایتان در انتهای مسیر فکر کنید، اما خیلی بلندپرواز نباشید. هدف‌ها و کارهای بزرگ را به قسمت‌های کوچک و قابل مدیریت تقسیم کنید.

و سخن آخر این که یادتان باشد طولانی‌ترین مسیرها با یک قدم کوچک آغاز می‌شوند و اگر صبور و ثابت‌قدم باشید، می‌توانید به راحتی اعتماد به نفس‌تان را زیاد کنید. دیدن «فیلم آموزشی: ۳ روش برای افزایش اعتماد به نفس» را هم از دست ندهید، در این فیلم با نکات بیشتری درمورد تقویت اعتماد به نفس آشنا می‌شوید که به یاری‌تان خواهد آمد.

برگرفته از:‌ entrepreneur

0
2 سال پیش توسط: مینا سلطانی

افزایش اعتماد به نفس چگونه ممکن است؟ آیا اعتماد به نفس بالا نشانه ی غرور است؟ نشانه های اعتماد به نفس بالا چیست؟ چطور در محیط کارم اعتماد به نفس داشته باشم؟ می خواهم در جمع دوستانم با اعتماد به نفس بالا حاضر شوم!
در این مطلب، ابتدا به بررسی مفهوم اعتماد به نفس و تمایز آن با غرور می پردازیم. سپس باهم ۱۰ راه باورنکردنی برای افزایش اعتماد به نفس را می آموزیم.

1- مفهوم اعتماد به نفس و تفاوت آن با عزت نفس و غرور چیست؟

قبل از هر چیزی باید تعریف درستی از اعتماد به نفس و تفاوت آن با عزت نفس داشته باشیم. سپس راه های افزایش اعتماد به نفس را بررسی کنیم. برای اعتماد به نفس تعاریف زیادی وجود دارد و سخنرانان و روانشناسان زیادی تعاریفی برای آن ارائه داده اند اما بهترین آنها می تواند تعریف دیکشنری وبستر  باشد که می گوید:

اعتماد به نفس به این معناست که یک نفر به توانایی و توانمندی‌های خودش باور و اعتماد داشته باشد.

این درحالی است که عزت نفس در حقیقت ارزیابی های شما از خودتان و یا احساسی که شما نسبت به خودتان دارید است. در نگاه اول تصور میکردیم که اعتماد به نفس و عزت نفس یکی هستند. اما اکنون دیدیم که علی رغم اینکه این ۲ باهم همپوشانی های بسیاری دارند اما تفاوت هایی نیز باهم دارند.

بیشتر بخوانید: «تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در چیست؟» کلیک کنید!

غرور یا اعتماد به نفس بالا؟

اعتماد به نفس در حقیقت بر پایه واقعیت های موجود و باور داشتن به توانمندی های خودتان است. در حالی غرور نتیجه ی بزرگنمایی استعدادها و توانمندی های شخص است.

2- شهامت نه گفتن، از نشانه های اعتماد به نفس بالا است!

یکی از نشانه های اعتماد به نفس بالا ، مهارت نه گفتن است. محققان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا تحقیقی بین ۱۴۷۹ نفر از افراد این شهر انجام دادند. آنها دریافتند افرادی که شهامت نه گفتن به مواردی که قلباً نمی خواهند انجام دهند را ندارند، مضطرب و افسرده هستند. که این ها باعث کاهش اعتماد به نفس می شود.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، میدانند که نه گفتن به خواسته هایی که از انجام آنها خوشحال نمی شوند، چه فوایدی دارد. بنابراین بسیار قاطعانه میگویند «نه» و از عبارات تردید آمیز مانند: شاید نشه، فکر نکنم و … استفاده نمی کنند.

در خصوص نه گفتن ۲ نکته طلایی وجود دارد.
اول اینکه نه گفتن به معنی این نیست که به هرچیزی نه بگویید. یا اصطلاحاً آدمی خشک و دیکتاتور باشید. فقط در مواردی که قلباً راضی به انجامشان نیستید، نه بگویید.
نکته دوم اینکه قاطعانه نه گفتن را با بی ادبی و بی احترامی اشتباه نگیرید. شما میتوانید با رعایت کامل ادب، به خواسته های طرف مقابلتان نه بگویید.

 

اعتماد به نفس

 

 

3- راهکارهای طلایی افزایش اعتماد به نفس در زندگی فردی و اجتماعی

برای افزایش اعتماد به نفس خود، یکی از بهترین راه ها داشتن ارزیابی دقیق و صادقانه از توانمندی های خودتان است. همچنین، برنامه ریزی برای بهبود نقاط ضعف و به حداقل رساندن آنها یکی دیگر از راه های تقویت اعتماد به نفس است. بنابراین با داشتن یک برنامه ریزی دقیق میتوانید توانمندی ها و استعداد های خود را کامل و کاملتر کنید و نقاط ضعف خود را بهبود دهید. یکی دیگر از ملزومات و نشانه های اعتماد به نفس بالا خودشناسی است.

سعی کنید شناخت درستی از خود داشته باشید. برای اینکار می توانید از تست های شخصیت شناسی آنلاین استفاده کنید. برخی از این تست ها عبارتند از: MBTI، DISC، هوش هیجانی، لنگرهای مسیر شغلی، سبک انگیزشی غالب، ۵ عامل نئو و … . توانایی های خود را دست کم نگیرید. مطمئن باشید با اراده و پشتکار به موفقیت می رسید.

برای افزایش اراده خود می توانید مقاله«راههای تقویت اراده چیست؟ بهترین راهکار تقویت عزم قوی و اراده» را مطالعه کنید.کلیک کنید!

 

۱- افزایش اعتماد به نفس در محیط کار

انسان زمان زیادی از روز را در محیط کار می گذارند. بنابراین افزایش اعتماد به نفس در محیط کار اهمیت زیادی دارد. ایجاد یک رابطه دوستانه همراه با احترام و ادب با رئیس میتواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. هر چند که ممکن است رییس شما آدم خشک و منتقد و سرسختی باشد و شما را در جمع مورد نقد قرار دهد (مانند مسعود جان فراستی). اما شما تلاش خود را برای ایجاد که رابطه توام با احترام با رییستان انجام دهید. سعی کنید مواردی که رییستان از شما نقد می کند را بهبود دهید. اما اگر تمام تلاش خود را کردید و نشد، پیشنهاد می کنیم که به ادامه فعالیت در شرکت مذکور نه بگویید.

اما رابطه کاری شما در محیط کاریتان با سایر کارمندان رابطه بهتری خواهد بود. توجه کنید که زیر آب همکاران را در محیط های کاری زدن، از نشانه های اعتماد به نفس بالا نیست. چرا که آنها به توانمندی های خود واقف اند. پس برای پیشرفت دست از زیر آب زدن و تضعیف سایر همکارانتان خودداری کنید. بلکه انرژی خود را صرف بهبود نقاط ضعف و قوت خود کنید.

فارغ از روابط بین افراد در محیط کار شما با خودتان نیز در محیط کار ارتباط دارید. پس همانطور که رییس شما به شما تشویقی میدهد، شما هم به خودتان تشویقی بدهید و پیروزی های هر چند کوچک خود را جشن بگیرید.
جشن گرفتن برای پیروزی های کوچک، اعتماد به نفس شما را برای انجام کار های بزرگتر افزایش می دهد. همچنین پس از رسیدن به یک پیروزی و جشن گرفتن آن، بلافاصله هدف دیگری را برای خود تبیین کنید و خود را برای چالش بزرگتر بعدی آماده کنید.

 

زن موفق

 

۲- افزایش اعتماد به نفس در خانه

خانه و خانواده دومین محیطی است که انسان زمان زیادی را در آن سپری می کند. پس یکی از تاثیرگذار ترین محیط ها برای افزایش اعتماد به نفس افراد است. گاهی افراد به واسطه خجالت یا ترس یا شاید هم عدم آگاهی از دفاع از حق خود و خانوادشان باز می مانند. بازهم لازم میدانم این نکته را یادآوری کنم که دفاع کردن از حقوق خود و خانوادتان به معنی بزن بهادر بودن یا تضییع حقوق دیگران نیست. رعایت قانون و قانونمندی از بارزترین نشانه های اعتماد به نفس بالا است.

دعوا کردن و نزاع های خیابانی حتی در صورت پیروزی، نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس نمی شود. بلکه باعث از تضعیف آن نیز می شود. برای حل مشکلات این چنینی، اعتماد به قانون و مجریان قانون و همچنین کمک گرفتن از وکلا و مشاوران و روانشناسان می تواند به شما برای حل مسائلتان کمک کند.
نسبت به همسر و فرزندان خود بیش از حد سختگیر نباشید. سعی کنید بین افراد خانواده رابطه دوستانه برقرار کنید. در صورت بروز مشکلات آنرا دوستانه همراه با تذکر حل کنید. كودكان خود را نزد دوستانشان و در مهمانی های خانوادگی تنبیه نكنید و اشتباهات آنان  را در جمع بازگو نکنید.

۳- افزایش اعتماد به نفس در جمع دوستان و اجتماع

رعایت احترام و شأن افراد چیزی است که اول باید خود شما آن را رعایت کنید. چطور انتظار دارید وقتی خود شما به خودتان احترام نمی گذارید دیگران به شما احترام بگذارند؟ برای این منظور راه هایی برای افزایش شان و منزلت اجتماعی و به طبع اعتماد به نفس شما معرفی می کنیم.

یکی از این راهها استفاده نکردن از شوخی های توهین آمیز و خدشه دار نکردن شخصیت اطرافیانتان است. وقتی شما به خودتان این اجازه را میدهید که با سایر افراد شوخی های توهین آمیز کنید، دیگران نیز این اجازه را به خود می دهند. همواره به عواقب حرف و یا کاری که میخواهید انجام دهید فکر کنید. خود را جای شخص مقابل بگذارید. اگر خود شما از آن کار یا حرف خوشحال نمی شوید، پس بهتر است آن را انجام ندهید.

به ارزش ها و خطوط قرمز زندگی خود پایبند باشید. ظاهر شما یکی دیگر از عواملی است باعث افزایش اعتماد به نفس تان می شود داشتن ظاهری آراسته و شیک از عواملی است که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. البته حتما میدانید که لزوماً به منزله پوشیدن لباس های گرانقیمت و برند از نسانه های اعتماد به نفس بالا نیست.

۴- افزایش اعتماد به نفس در خلوت

در نهایت آخرین زمانی که شما در طول روز ممکن است سپری کنید، زمان هایی است که با خود خلوت می کنید. بدانید که تاریك ترین زمان شب، نزدیك ترین زمان به سپیده صبح است. پس هرگز در خلوت خود را بخاطر شکست هایی که در طول روز داشته اید، خود را مجازات نکنید. به جای آن به فکر راه حلی برای جبران باشید.

در لحظات سختی كه احساس تنهایی و ناامیدی می كنید، به خداوند قادر و بخشاینده مهربان توکل کنید. به خودتان ایمان داشته باشید. در خلوت خود اجازه ندهید ایده های مایوس کننده شما را از هدفتان دور کند. اگر در مسیر زندگیتان به سمت درستی نرفته اید و اکنون درصدد اصلاح آن هستید، به جای غصه خوردن،به فکر برنامه ریزی برای پیشروی بهتر در مسیر جدید زندگی باشید. مطمئن باشید شما اولین نفری نیستید که مسیر زندگی اش را تغییر داده است.

اعتماد به نفس بالا در خلوت

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مطلب، راه های افزایش اعتماد به نفس در محیط کار، خانه، جمع دوستان و در خلوت خود را آموخته باشید. سریع تر آنها را عملی کنید تا شاهد نتیجه ی فوق العاده آن باشید.http://farafekr.com/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B3/

0
2 سال پیش توسط: مینا سلطانی

افزایش اعتماد به نفس چگونه ممکن است؟ آیا اعتماد به نفس بالا نشانه ی غرور است؟ نشانه های اعتماد به نفس بالا چیست؟ چطور در محیط کارم اعتماد به نفس داشته باشم؟ می خواهم در جمع دوستانم با اعتماد به نفس بالا حاضر شوم!
در این مطلب، ابتدا به بررسی مفهوم اعتماد به نفس و تمایز آن با غرور می پردازیم. سپس باهم ۱۰ راه باورنکردنی برای افزایش اعتماد به نفس را می آموزیم.

1- مفهوم اعتماد به نفس و تفاوت آن با عزت نفس و غرور چیست؟

قبل از هر چیزی باید تعریف درستی از اعتماد به نفس و تفاوت آن با عزت نفس داشته باشیم. سپس راه های افزایش اعتماد به نفس را بررسی کنیم. برای اعتماد به نفس تعاریف زیادی وجود دارد و سخنرانان و روانشناسان زیادی تعاریفی برای آن ارائه داده اند اما بهترین آنها می تواند تعریف دیکشنری وبستر  باشد که می گوید:

اعتماد به نفس به این معناست که یک نفر به توانایی و توانمندی‌های خودش باور و اعتماد داشته باشد.

این درحالی است که عزت نفس در حقیقت ارزیابی های شما از خودتان و یا احساسی که شما نسبت به خودتان دارید است. در نگاه اول تصور میکردیم که اعتماد به نفس و عزت نفس یکی هستند. اما اکنون دیدیم که علی رغم اینکه این ۲ باهم همپوشانی های بسیاری دارند اما تفاوت هایی نیز باهم دارند.

بیشتر بخوانید: «تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در چیست؟» کلیک کنید!

غرور یا اعتماد به نفس بالا؟

اعتماد به نفس در حقیقت بر پایه واقعیت های موجود و باور داشتن به توانمندی های خودتان است. در حالی غرور نتیجه ی بزرگنمایی استعدادها و توانمندی های شخص است.

2- شهامت نه گفتن، از نشانه های اعتماد به نفس بالا است!

یکی از نشانه های اعتماد به نفس بالا ، مهارت نه گفتن است. محققان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا تحقیقی بین ۱۴۷۹ نفر از افراد این شهر انجام دادند. آنها دریافتند افرادی که شهامت نه گفتن به مواردی که قلباً نمی خواهند انجام دهند را ندارند، مضطرب و افسرده هستند. که این ها باعث کاهش اعتماد به نفس می شود.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، میدانند که نه گفتن به خواسته هایی که از انجام آنها خوشحال نمی شوند، چه فوایدی دارد. بنابراین بسیار قاطعانه میگویند «نه» و از عبارات تردید آمیز مانند: شاید نشه، فکر نکنم و … استفاده نمی کنند.

در خصوص نه گفتن ۲ نکته طلایی وجود دارد.
اول اینکه نه گفتن به معنی این نیست که به هرچیزی نه بگویید. یا اصطلاحاً آدمی خشک و دیکتاتور باشید. فقط در مواردی که قلباً راضی به انجامشان نیستید، نه بگویید.
نکته دوم اینکه قاطعانه نه گفتن را با بی ادبی و بی احترامی اشتباه نگیرید. شما میتوانید با رعایت کامل ادب، به خواسته های طرف مقابلتان نه بگویید.

 

اعتماد به نفس

 

 

3- راهکارهای طلایی افزایش اعتماد به نفس در زندگی فردی و اجتماعی

برای افزایش اعتماد به نفس خود، یکی از بهترین راه ها داشتن ارزیابی دقیق و صادقانه از توانمندی های خودتان است. همچنین، برنامه ریزی برای بهبود نقاط ضعف و به حداقل رساندن آنها یکی دیگر از راه های تقویت اعتماد به نفس است. بنابراین با داشتن یک برنامه ریزی دقیق میتوانید توانمندی ها و استعداد های خود را کامل و کاملتر کنید و نقاط ضعف خود را بهبود دهید. یکی دیگر از ملزومات و نشانه های اعتماد به نفس بالا خودشناسی است.

سعی کنید شناخت درستی از خود داشته باشید. برای اینکار می توانید از تست های شخصیت شناسی آنلاین استفاده کنید. برخی از این تست ها عبارتند از: MBTI، DISC، هوش هیجانی، لنگرهای مسیر شغلی، سبک انگیزشی غالب، ۵ عامل نئو و … . توانایی های خود را دست کم نگیرید. مطمئن باشید با اراده و پشتکار به موفقیت می رسید.

برای افزایش اراده خود می توانید مقاله«راههای تقویت اراده چیست؟ بهترین راهکار تقویت عزم قوی و اراده» را مطالعه کنید.کلیک کنید!

 

۱- افزایش اعتماد به نفس در محیط کار

انسان زمان زیادی از روز را در محیط کار می گذارند. بنابراین افزایش اعتماد به نفس در محیط کار اهمیت زیادی دارد. ایجاد یک رابطه دوستانه همراه با احترام و ادب با رئیس میتواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. هر چند که ممکن است رییس شما آدم خشک و منتقد و سرسختی باشد و شما را در جمع مورد نقد قرار دهد (مانند مسعود جان فراستی). اما شما تلاش خود را برای ایجاد که رابطه توام با احترام با رییستان انجام دهید. سعی کنید مواردی که رییستان از شما نقد می کند را بهبود دهید. اما اگر تمام تلاش خود را کردید و نشد، پیشنهاد می کنیم که به ادامه فعالیت در شرکت مذکور نه بگویید.

اما رابطه کاری شما در محیط کاریتان با سایر کارمندان رابطه بهتری خواهد بود. توجه کنید که زیر آب همکاران را در محیط های کاری زدن، از نشانه های اعتماد به نفس بالا نیست. چرا که آنها به توانمندی های خود واقف اند. پس برای پیشرفت دست از زیر آب زدن و تضعیف سایر همکارانتان خودداری کنید. بلکه انرژی خود را صرف بهبود نقاط ضعف و قوت خود کنید.

فارغ از روابط بین افراد در محیط کار شما با خودتان نیز در محیط کار ارتباط دارید. پس همانطور که رییس شما به شما تشویقی میدهد، شما هم به خودتان تشویقی بدهید و پیروزی های هر چند کوچک خود را جشن بگیرید.
جشن گرفتن برای پیروزی های کوچک، اعتماد به نفس شما را برای انجام کار های بزرگتر افزایش می دهد. همچنین پس از رسیدن به یک پیروزی و جشن گرفتن آن، بلافاصله هدف دیگری را برای خود تبیین کنید و خود را برای چالش بزرگتر بعدی آماده کنید.

 

زن موفق

 

۲- افزایش اعتماد به نفس در خانه

خانه و خانواده دومین محیطی است که انسان زمان زیادی را در آن سپری می کند. پس یکی از تاثیرگذار ترین محیط ها برای افزایش اعتماد به نفس افراد است. گاهی افراد به واسطه خجالت یا ترس یا شاید هم عدم آگاهی از دفاع از حق خود و خانوادشان باز می مانند. بازهم لازم میدانم این نکته را یادآوری کنم که دفاع کردن از حقوق خود و خانوادتان به معنی بزن بهادر بودن یا تضییع حقوق دیگران نیست. رعایت قانون و قانونمندی از بارزترین نشانه های اعتماد به نفس بالا است.

دعوا کردن و نزاع های خیابانی حتی در صورت پیروزی، نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس نمی شود. بلکه باعث از تضعیف آن نیز می شود. برای حل مشکلات این چنینی، اعتماد به قانون و مجریان قانون و همچنین کمک گرفتن از وکلا و مشاوران و روانشناسان می تواند به شما برای حل مسائلتان کمک کند.
نسبت به همسر و فرزندان خود بیش از حد سختگیر نباشید. سعی کنید بین افراد خانواده رابطه دوستانه برقرار کنید. در صورت بروز مشکلات آنرا دوستانه همراه با تذکر حل کنید. كودكان خود را نزد دوستانشان و در مهمانی های خانوادگی تنبیه نكنید و اشتباهات آنان  را در جمع بازگو نکنید.

۳- افزایش اعتماد به نفس در جمع دوستان و اجتماع

رعایت احترام و شأن افراد چیزی است که اول باید خود شما آن را رعایت کنید. چطور انتظار دارید وقتی خود شما به خودتان احترام نمی گذارید دیگران به شما احترام بگذارند؟ برای این منظور راه هایی برای افزایش شان و منزلت اجتماعی و به طبع اعتماد به نفس شما معرفی می کنیم.

یکی از این راهها استفاده نکردن از شوخی های توهین آمیز و خدشه دار نکردن شخصیت اطرافیانتان است. وقتی شما به خودتان این اجازه را میدهید که با سایر افراد شوخی های توهین آمیز کنید، دیگران نیز این اجازه را به خود می دهند. همواره به عواقب حرف و یا کاری که میخواهید انجام دهید فکر کنید. خود را جای شخص مقابل بگذارید. اگر خود شما از آن کار یا حرف خوشحال نمی شوید، پس بهتر است آن را انجام ندهید.

به ارزش ها و خطوط قرمز زندگی خود پایبند باشید. ظاهر شما یکی دیگر از عواملی است باعث افزایش اعتماد به نفس تان می شود داشتن ظاهری آراسته و شیک از عواملی است که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. البته حتما میدانید که لزوماً به منزله پوشیدن لباس های گرانقیمت و برند از نسانه های اعتماد به نفس بالا نیست.

۴- افزایش اعتماد به نفس در خلوت

در نهایت آخرین زمانی که شما در طول روز ممکن است سپری کنید، زمان هایی است که با خود خلوت می کنید. بدانید که تاریك ترین زمان شب، نزدیك ترین زمان به سپیده صبح است. پس هرگز در خلوت خود را بخاطر شکست هایی که در طول روز داشته اید، خود را مجازات نکنید. به جای آن به فکر راه حلی برای جبران باشید.

در لحظات سختی كه احساس تنهایی و ناامیدی می كنید، به خداوند قادر و بخشاینده مهربان توکل کنید. به خودتان ایمان داشته باشید. در خلوت خود اجازه ندهید ایده های مایوس کننده شما را از هدفتان دور کند. اگر در مسیر زندگیتان به سمت درستی نرفته اید و اکنون درصدد اصلاح آن هستید، به جای غصه خوردن،به فکر برنامه ریزی برای پیشروی بهتر در مسیر جدید زندگی باشید. مطمئن باشید شما اولین نفری نیستید که مسیر زندگی اش را تغییر داده است.

اعتماد به نفس بالا در خلوت

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مطلب، راه های افزایش اعتماد به نفس در محیط کار، خانه، جمع دوستان و در خلوت خود را آموخته باشید. سریع تر آنها را عملی کنید تا شاهد نتیجه ی فوق العاده آن باشید.http://farafekr.com/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B3/

0
2 سال پیش توسط: امیر امانی

.اشخاصی که اعتماد به نفس بالایی دارند، ارزش خود را برای دوست داشتن دیگران و مورد علاقه واقع شدن از سوی آنان حفظ می‌کنند. خود را شایسته توجه دانسته و دیگران را نیز مورد توجه قرار می‌دهند. حرف‌های دیگران را می‌شنوند. ارزش خود را برای شناخت خود و اطرافیان حفظ می‌کنند. 

خود و دیگران را تشویق به انجام کارهای خوب کرده و برای خوب بودن و شناخت دیگران به عنوان انسان‌های خوب تلاش می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس است که حجت الاسلام مهدی گرجی آن را بیان نموده است: 

۱ -در مقابل آینه بایستید و از خود تعریف کنید: این کار در کسب اعتماد به نفس، بسیار مؤثر است. هر روز صبح چند دقیقه این کار را انجام دهید. سعی کنید هنگام نگاه کردن در آینه به موارد مثبت چهره خود نگاه کرده و از آن تعریف کنید. 

۲- در حال زندگی کنید: اگر در حال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا که فردای شما محصول عملکرد صحیح امروز شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز با نگرانی فردا سپری کنید، لحظه‌ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می‌باشد. 

۳- دست دادن خودرا محکمتر کنید: به اصطلاح شل و وارفته دست ندهید، به خصوص اگر نظامی هستید، محکم و قدرتمند دست بدهید و همچنین گرم و صمیمانه. 

۴- به موفقیت‌های خود نگاهی بیندازید: از موفقیت‌هایی که تاکنون داشته‌اید، برای خود لیست تهیه کرده و همراه خود داشته باشید و هرگاه احساس عدم اعتماد به نفس کردید، نگاهی به آن بیندازید. 

۵- به خودتان تبریک بگویید: حتی از گفتن جمله‌هایی مانند شب بخیر و دوستت دارم به خود امتناع نورزید. حتی برای خود جشن تولد بگیرید و در کل به خودتان برسید. 

۶- نیروی نگاه خود را تقویت نمایید: 
افراد نظامی به خصوص آن‌هایی که در شغل فرماندهی بوده‌اند ناخودآگاه نیروی قدرتمندی دارند، اگر می‌خواهید به این مرحله برسید، تمرین مؤثر زیر را انجام دهید: «ساچمه‌ای سیاه را در وسط سینی قرار دهید، و سعی کنید با نگاه خود از فاصله ۲ متری آن را حرکت دهید.» 

۷- همیشه با خود مبلغی پول داشته باشید: وجود مقداری پول در جیب و کیف شما، اعتماد به نفستان را زیاد می‌کند، تاکنون شما شاید این موضوع را بسیار تجربه کرده باشید. 

۸- مهم‌تر از همه نه گفتن را یاد بگیرید: بسیاری از افراد، قدرت نه گفتن را ندارند و این موارد برای آنان مشکل‌هایی ایجاد نموده است. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می‌شود که میل ندارید آنرا بپذیرید، با قاطعیت اما با احترام بگویید نه. 

۹- فکر کنید که اعتماد به نفس بی‌نظیری دارید: هرگز این فکر را به خود راه ندهید که اعتماد به نفس ندارید، همیشه سعی کنید نسبت به خود فکرهای مثبت و والایی داشته باشید. اگر خودتان فکر کنید که اعتماد به نفس ندارید، چه‌طور انتظار دارید که دیگران فکر کنند که شما اعتماد به نفس دارید. فراموش نکنید که به هرچه فکر کنید، به سرتان می‌آید. اگر فکر کنید که کاری را نمی‌توانید انجام دهید به طور حتم نمی‌توایند. آنچه مهم است، فقط افکار شماست. 

۱۰- سرعت راه‌رفتن خود را بیشتر کنید: کسی که اعتماد به نفس دارد گام‌های مستحکم بر می‌دارد و هدفمند راه می‌رود. قوی، قدرتمند و پر انرژی باشید. 

۱۱- سر خود را بالا نگه دارید: این کار باعث می‌شود جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب خون وریدی) به آسانی انجام پذیرد. حجم ریه‌ها افزایش یابد و در واحد زمان، اکسیژن بیشتری با خون مبادله شود. راه‌های هوایی از قبیل نای، نایژه‌ها، حلق وبینی تا حدودی در یک امتداد قرار گیرند و تنفس، راحت‌تر شود، میزان دید بیشتر شود، به برازندگی ظاهری شخص کمک کند و از همه مهم‌تر، اعتماد به نفس شخص را زیاد می‌کند. 

۱۲- با ترس خود روبه‌رو شوید: مطمئن باشید چیزی که از آن ترس دارید به آن بدی که شما فکر می‌کنید نیستند. روبه‌رو شدن با آنچه شما از آن می‌ترسید باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. 

۱۳- صحبت کنید: اغلب اوقات در مورد یک موقعیت با یک شخص دچار توهماتی می‌شویم که درست نیستند، اگر شک و تردید و سؤالی برای شما پیش بیاید و آن را رفع نکنید، این شک و تردید روی رفتار شما تأثیر می‌گذارد. 

۱۴- مغلوب نشوید: چیز دیگری را انتخاب کنید. شما با یک تجربه ناموفق مغلوب نمی‌شوید، به این فکر کنید که آیا هیچکس قبل از موفقیت شکست نخورده است. تنها چیزی که احتیاج دارید یک راه متفاوت است. 

۱۵- عذر تراشی نکنید: شایع‌ترین بهانه‌ای که می‌تواند در برابر هر تغییر مثبتی آورده شود، این است که من ذاتاً این‌طور هستم یا من این‌طور بزرگ شده‌ام، خیر، عذر شما پذیرفته نیست. 

۱۶- مهارت‌های ارتباطی خود را گسترش دهید: در واقع خود باوری و اعتماد به نفس ریشه در ارتباط با دیگران دارد. داشتن ارتباط اجتماعی به افراد کمک می‌کند تا واقعیت‌هایی را در مورد خود بدانند. این افراد می‌آموزند که در درون اجتماع برخی از افراد توانایی‌های بیشتر از آن‌ها و برخی دیگر توانایی‌های کمتر از آن‌ها دارندو در واقع آن‌ها می‌آموزند که کم توان‌ترین افراد جامعه در همه ویژگی‌ها نیستند. 

۱۷- در اجتماع بودن را تمرین کنید: به فعالیت‌هایی ملحق گردید که همواره در ارتباط با دیگران باشید، مانند: باشگاه، کلاس‌های ورزشی، انجمن‌های دانشجویی و کلوپ‌های تفریحی، در این محیط‌ها همواره باید اجتماعی بوده و با مردم معاشرت کنید. پس از مدتی خواهید دید ارتباط با دیگران برایتان عادی و راحت می‌شود. 

۱۸- از طرد شدن نهراسید: یکی از عامل‌های اصلی در اعتماد به نفس پایین، ترس از عدم پذیرش (طرد شدن) است. آنچه را که فکر می‌کنید درست است انجام دهید. به یاد داشته باشید این انتظار اشتباهی است که بخواهیم همیشه مورد پذیرش و تأیید دیگران باشیم. 

۱۹- نگرش مثبت داشته باشید: سعی کنید به موفقیت‌ها و نکات قدرت خود فکر کنید. ترفند کار در این است که خود آگاه (تمرکز حواس به خود) نباشید. اعتماد به نفس پایین، تردید و دودلی هنگامی رخ می‌دهد که شما به عیوب و نقایص خود فکر می‌کنید. در عوض افکارتان را سراسر به شخصی که در حال گفت‌وگو هستید متمرکز گردانید. هم شما اضطراب خود را از خاطر خواهید برد و هم اینکه طرف مقابل از توجه شما خرسند و مشعوف خواهد شد. 

۲۰- توقعات خود را کاهش دهید: همیشه عالی بودن غیر ممکن است افرادی که می‌خواهند همیشه عالی باشند هیچ‌کاری را انجام نمی‌دهند.

.

اول از همه و قبل از شمردن راه های افزایش اعتماد به نفس ، لازم است که تعریف درستی از آن داشته باشیم. تعاریف زیادی برای اعتماد به نفس ارائه کرده اند اما تعریف ما این است:

داشتن باورهای ذهنی درست نسبت به توانایی و مهارت های خودمان. یعنی باور کنیم که ما توانایی ها و مهارت های لازم برای انجام کاری را داریم.

ممکن است فردی هنگام رانندگی اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، اما همان شخص وقتی می‌خواهد در جمع صحبتی بکند، دچار استرس و اضطراب می‌شود. پس امکان دارد که در زمینه ای دچار اعتماد به نفس بالایی باشیم و در زمینه ای دیگر دقیقاً برعکس آن باشیم.

پس می‌توان گفت به نوعی همه انسان ها قطعاً در زمینه ای نیاز به تقویت اعتماد به نفس دارند. پیشنهاد می کنم کلیپ زیر را را هم مشاهده کرده تا با معنای اعتماد به نفس بهتر آشنا شده و با دانستن معنای درست آن، در ادامه مقاله ذهنیت بازتری داشته باشید. (این کلیپ مربوط به درس اعتماد به نفس در صحبت کردن، در دوره غیر حضوری فن بیانمی باشد.)

 

اعتماد به نفس چیست

 

ریشه اعتماد به نفس چیست ؟

ریشه اعتماد به نفس، خیلی از موارد و اتفاقات می‌تواند باشد که در ادامه هم به آن ها خواهیم پرداخت. اما نکته مهمی که در اینجا می‌خواهم به شما بگویم، این است که ریشه اصلی اعتماد به نفس شما، در اشرف مخلوقات بودن شماست! باید این را بدانید که خداوند در این دنیا فقط یک نفر مثل شما خلق کرده و آن، خود شما هستید. کمی دقت کنید؛ یک اثر انگشت فقط مانند شما در این دنیا وجود دارد، یک نفر مانند شما رفتار می‌کند و شما باید از این بابت به خودتان ببالید! خداوند از روح خودش در وجود شما دمیده و این مایه مباهات و افتخار شماست. بزرگی می‌گفت:

اعتماد به نفس، فقط نامش اعتمادبه نفس است! شما باید ابتدا اعتماد به خدا داشته باشید و مطمئن باشید که خود او کمکتان خواهد کرد و بهترین اتفاقات را برایتان رقم خواهد زد.

پس می‌توان ریشه اصلی اعتماد به نفس را، اعتماد به خدا دانست و بس!

از آنجایی که اعتماد به نفس ریشه در اعتماد به خدا دارد، تربیت خانواده می‌تواند در این اعتماد نقش به سزایی داشته باشند و از انجایی که در خانواده این بانوان هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند، توصیه می‌کنم مقاله افزایش اعتماد به نفس در زنان مطالعه تا شیوه رهبری خودتان را به شیوه‌ای بی نقص تبدیل کنید.

علائم کمبود اعتماد به نفس

افرادی که اعتماد به نفس ندارند و یا حداقل اعتماد به نفسشان پایین است، یک سری ویژگی ها و علائم مشترک دارند که باعث می‌شوند به این حال و روز بیفتند. برخی از این نشانه ها عبارتند از:

  • گوشه گیری و دوری کردن از جمع
  • با ترس و آرام حرف زدن
  • ترس از انتقاد کردن از دیگران
  • ترس از انجام دادن کارها
  • مقایسه کردن خود با افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند!

این موارد تنها برخی از علائم کمبود اعتماد به نفس بودند. قطعاً افراد با اعتماد به نفس پایین ویژگی های بسیار زیاد و مهمی دارند، اما در اینجا سعی کردیم 5 مورد از مهم ترین های آنان را نام ببریم. وقتی همه علائم آن را بدانید، می‌توانید به خودشناسی بهتر برسید و همین اتفاق، باعث خواهد شد بیشتر به فکر از بین بردن ضعف خود در اعتماد به نفس باشید. پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله علائم کمبود اعتماد به نفس را هم مطالعه کنید تا ابتدا بدانید کدام یک از این علائم را دارا هستید، سپس با قدرت بیشتری برای رفع آن ها اقدام کنید.

در ادامه به شما راه کارهایی خواهیم گفت که با کمکشان بتوانید تبدیل به فردی با اعتماد به نفس بالا شوید. اما قبل از آن، به نظرم دانستن ویژگی های افراد با اعتماد به نفس بالا به به تقویت این مهارت در شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. پس ابتدا آنا را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

افراد بدون اعتماد به نفس از صحبت کردن و انتقاد شدن می ترسند

افراد بدون اعتماد به نفس از صحبت کردن و انتقاد شدن می ترسند

ویژگی های افراد با اعتماد به نفس بالا

حالا که علائم کمبود اعتماد به نفس را دانستیم، بد نیست نگاهی هم به ویژگی افراد که اعتماد به نفس بالایی دارند بیندازیم و بعد از آن راه های افزایش اعتماد به نفس را بگوییم. افراد با اعتماد به نفس بالا معمولاً:

  • به خود مطمئن هستند.
  • ریسک پذیرند.
  • در زمان حال زندگی می‌کنند.
  • به دنبال یادگیری مطالب جدید هستند.
  • از دیگران به خوبی تعریف می‌کنند.
  • فردی کاریزماتیک هستند.

اصلاً ویژگی های این دسته از افراد به قدری بالاست که اگر بخواهم همه آن ها را برایتان نام ببرم مطمئناً زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید و از حوصله این متن خارج است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم مقالهویژگی های افراد با اعتماد به نفس بالا را که فقط به این موضوع پرداخته مطالعه کنید. چون خود این ویژگی ها را می‌توانید به عنوان راه حل برای افزایش اعتماد به نفس استفاده کنید. مثلاً وقتی یکی از ویژگی های افراد با اعتماد به نفس این است که محکم صحبت می‌کنند، مسلماً شما هم خواهید دانست که باید برای افزایش اعتماد به نفس خود، محکم و با صلابت صحبت کنید.

در ادامه و در بخش راهکارها خواهید دید که این ویژگی ها با راهکارها تا چه حد مشترک هستند.

0
2 سال پیش توسط: عسل غضنفری

اغلب افراد موفق اعتماد به نفس بالایی دارند. پر واضح است که آنها به خود و آنچه که انجام می دهند ایمان دارند. به یاد داشته باشید موفقیت آنها سبب افزایش اعتماد به نفسشان نشده؛ بلکه روحیه ی خودباوری این افراد، آنها را به سمت موفقیت سوق داده است.

 

یک انسان با اعتماد به نفس سالم و طبیعی می تواند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد، ارزش خود را بداند و بخاطر قابلیت ها، مهارت ها و موفقیت هایش احساس غرور و رضایت کند. اما کسی که اعتماد به نفس ضعیفی دارد، احساس می کند مورد قبول و علاقه ی هیچ کس نیست و نمی تواند هیچ کاری را درست انجام دهد. امروز قصد داریم شما را با هشت راهکاری که به کمک آنها می توانید اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرید، آشنا کنیم.

 

با دیجیاتو همراه باشید.

 

در نظر داشته باشید که شک، محصول باور نداشتن به خود است. وقتی شما خودتان را باور ندارید، چطور می توان انتظار داشت کسی به شما، ایده ها و توانایی هایتان ایمان داشته باشد؟ برای غلبه بر چالش های جدید، باید اعتماد به نفس داشته باشید. افراد ترسو و هیچگاه نمی خواهند از حریم آسایش خود بیرون بیایند. به همین دلیل افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، همواره از کنار فرصت های مناسب عبور کرده یا در یک بن بست شغلی گیر می کنند. افرادی که اعتماد به نفس ندارند، مغلوب شرایط دشوار خارجی می شوند.

 

Believe yourself

 

افراد موفق هیچگاه موانع را باور نداشته و همواره در پی عبور از آنها هستند. هیچکس جز خودتان نمی تواند در رسیدن به موفقیت، پیشرفت و آنچه می خواهید انجام دهید، مانع شما شود. حالا زمان آن فرا رسیده است که شک به خود و توانایی هایتان را دور بریزید و با تلاشی دو چندان برای رسیدن به موفقیت، رو به جلو حرکت کنید.

 

اعتماد به نفس یکی از ارکان اصلی پیشرفت شغلی است و اگر بتوانید این قابلیت را در خودتان افزایش دهید، به جاهایی خواهید رسید که حتی فکرش را هم نمی کنید. هر کسی می تواند با داشتن روشی مناسب و تلاشی مضاعف، اعتماد به نفس خود را بالا ببرد. مطمئناً با برداشتن هر قدم در این راه، حس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد. سعی کنید این ۸ راهکار را در بطن زندگی خود به کار ببندید:

 

۱- ارزیابی منصفانه ای از خودتان داشته باشید

جانی یونایتس فوتبالیست معروف آمریکایی می گوید «بین غرور و اعتماد به نفس تفاوت وجود دارد؛ غرور زمانی است که شما در مورد خودتان دست به بزرگنمایی بزنید. در حالیکه اعتماد به نفس، به معنای باور داشتن به توانایی خود در انجام کارهاست. به عبارت دیگر اعتماد به نفس از طریق تلاش فراوان به دست می آید و آنهایی که این ویژگی را دارند، افرادی خودآگاهند. به یاد داشته باشید هنگامی که اعتماد به نفس شما از توانایی تان فراتر رود، دچار خود بزرگ بینی خواهید شد؛ بنابراین بین این دو تفاوت قائل شوید.

 

شالوده ی اعتماد به نفس حقیقی بر پایه ی واقعیت ها بنا شده است. برای اینکه بتوانید اعتماد به نفستان را بالا ببرید، باید ارزیابی دقیق و صادقانه ای از خود و توانایی هایتان داشته باشید. اگر هنوز نقاط ضعفی در شما وجود دارد، برای بهبود آنها برنامه ریزی و راهی پیدا کنید تا اثرات منفی شان را به حداقل برسانید. به خاطر داشته باشید بی توجهی نسبت به نقاط ضعف و یا نقطه ی قوت نشان دادن آنها، هیچ کمکی به از بین بردنشان نخواهد کرد. به همین ترتیب، داشتن درک درست از توانایی ها می تواند انتقادات یا بازخورد های منفی را کاهش و به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد.

 

۲- "نه" بگویید

o-BUSINESS-MAN-NO-facebook

 

 

 

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که هر چقدر نه گفتن برایتان دشوارتر باشد، احتمال اینکه به اضطراب، فرسودگی شغلی و حتی افسردگی دچار شوید، بیشتر می شود و همه ی این عوامل باعث کاهش اعتماد به نفس در شما خواهند شد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند به خوبی می دانند که "نه" گفتن، به نفع آنهاست. این افراد چنان عزت نفسی دارند که مخالفت خود را به وضوح بیان می کنند. وقتی زمان نه گفتن فرا می رسد، آنها از جملاتی مانند "فکر نمی کنم بتوانم انجام دهم" یا "شک دارم" استفاده نمی کنند. این افراد با اعتماد به نفس "نه" می گویند زیرا می دانند نه گفتن به یک تعهد جدید، احترام به تعهدات فعلی شان است و به آنها فرصت می دهد تا با خیال راحت، وظایف قبلی شان را انجام دهند.

 

۳- با رئیس خود ارتباط خوبی برقرار کنید

یک ارتباط پرتنش با کارفرما می تواند اعتماد به نفس افراد باهوش را نیز تخریب کند. البته با وجود انتقاد رئیستان از عملکرد شما یا تضعیف روحیه ی مشارکتتان در تیم، حفظ اعتماد به نفس دشوار است اما باز هم تلاش کنید آن را از دست ندهید. همواره سعی کنید تا نقاطی که باعث سوتفاهم شده و ارتباط شما را با رئیستان خراب کرده بیابید و در جهت رفع آن تلاش کنید. اگر به هیچ وجه نتوانستید این ارتباط را درست کنید، وقتش فرا رسیده است که به دنبال شغل دیگری باشید.

 

۴- به دنبال پیروزی های کوچک باشید

افرادی که اعتماد به نفس دارند همواره خود را به چالش می کشند و در برابر دیگران روحیه ای رقابتی دارند؛ هرچند تلاش شان به موفقیت های کوچک ختم شود. گفتنی است پیروزی های کوچک می توانند سبب ایجاد گیرنده های آندروژنی جدیدی در مغز شوند که باعث به وجود آمدن روحیه ی قدردانی و افزایش انگیزه خواهد شد. این افزایش تعداد گیرنده های آندروژنی باعث اثربخشی بیشتر هورمون تستوسترون شده و در نتیجه اعتماد به نفس و اشتیاقتان برای مواجه با چالش های پیش رو بیشتر خواهد شد. بخاطر داشته باشید وقتی موفقیت های کوچکی را پشت سر هم طی کرده باشید، این افزایش اعتماد به نفس برای مدتی طولانی با شما خواهد بود.

 

۵- یک راهنما برای خودتان پیدا کنید

هیچ کس به اندازه ی شخص باتجربه و باهوشی که راه صحیح را نشانتان دهد و شما را تشویق کند، نمی تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در شما شود. در واقع، یک حامی خوب مانند آیینه عمل می کند و دیدگاهی به شما می دهد که باید برای باور به خود آن را مد نظر داشته باشید.

 

فراموش نکنید آگاهی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. دانستن اینکه در هر لحظه در چه جایگاهی قرار دارید، باعث افزایش تمرکز و اثربخشی انرژی شما در انجام امور خواهد شد. به علاوه، یک مشاور خوب می تواند بعضی نکات مربوط به فرهنگ درونی شرکت ها را با توجه به روحیه ای که دارید، به شما آموزش دهد. دانستن قوانین نانوشته برای انجام کارها در محل کار، یکی از روش های عالی برای افزایش اعتماد به نفس است.

 

۶- به طور منظم ورزش کنید

shutterstock_17285236711

 

 

 

مطالعات انجام شده در مؤسسه ی تحقیقاتی اونتاریو نشان می دهد افرادی به مدت ۱۰ هفته و هقته ای ۲ بار ورزش می کنند، به مراتب از نظر اجتماعی، هوشی و جسمانی توانمندی بیشتری دارند. ورزش کردن علاوه بر اینکه تناسب اندام شما را حفظ می کند، اعتماد به نفستان را نیز بالا می برد. تمرینات بدنی سبب آزاد سازی اندورفین در بدن نیز می شوند و روحیه ی شما را مثبت و پر نشاط خواهند کرد. بنابراین همواره برای تمرینات ورزشی خود برنامه ریزی کنید؛ خواهید دید که اعتماد به نفستان بالا خواهد رفت.

 

۷- شیک لباس بپوشید

چه بخواهید چه نخواهید، طرز لباس پوشیدنتان تأثیر بسزایی در نگرش مردم نسبت شما دارد. رنگ، برش و نوع لباس و حتی اکسسوری هایی که استفاده می کنید نیز بیانگر نوع ارتباطی است که می خواهید با دیگران برقرار کنید. از طرف دیگر، نحوه ی لباس پوشیدن هر فرد نشانگر دیدگاهی است که نسبت به خودش دارد. مطالعات نشان داده اند افراد، زمانی که رسمی لباس می پوشند در مقایسه با زمانی که لباس های معمولی خود را به تن می کنند، لحن و طرز حرف زدنشان فرق می کند.

برای افزایش اعتماد به نفس، شیک لباس بپوشید. خوش پوش بودن یکی از راه های ساده برای افزایش اعتماد به نفس است. لباسی را انتخاب کنید که نشان دهنده ی شخصیت شماست، حتی اگر مجبور باشید زمان بیشتری را برای انتخاب لباس در مراکز خرید صرف کنید یا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

 

۸- قاطعانه صحبت کنید، نه تهاجمی

داشتن روحیه ی پرخاشگری نشان دهنده ی اعتماد به نفس نیست؛ بلکه زورگویی شما را نشان می دهد. هنگامی که خودتان را باور نداشته باشید، به راحتی و بدون اینکه بخواهید، قلدری و دیگران را تهدید می کنید. سعی کنید در اظهار نظر های خود، بدون اینکه تهاجمی عمل کنید و شخصیت دیگران را زیر سوال ببرید قاطعانه سخن گفتن را تمرین کنید. بخاطر داشته باشید هیچگاه نمی توانید بدون اینکه روی خودتان کنترل داشته باشید، اعتماد به نفستان را افزایش دهید. همواره با صدا و لحن مناسب حرف بزنید و نسبت به طرز ایستادن خود حساس باشید. حالت بازوها، دست ها و استفاده ی بجا از آنها در هنگام حرف زدن، می تواند اعتماد به نفس را در ظاهر شما نمایان کند.

 

با همه این تفاسیر، اعتماد به نفس صفتی است که خود شما آن را یا تقویت می کنید، یا از بین می برید. به یاد داشته باشید اعتماد به نفس ریشه در واقعیات دارد. این ویژگی مانند دانشی است که به مرور زمان بیشتر می شود. مطمئن باشید اگر با قدرت اعتماد به نفس، رو به جلو حرکت کنید، از عهده ی هر کاری برخواهید آمد.

https://digiato.com/article/2015/10/25/8-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B3/

 

loader

لطفا شکیبا باشید ...